Fatto con amore. Gelateria Dolci Coni aduce de 14 ani gustul italian mai aproape de români

Gelateria Dolci Coni, Sursa foto Arhiva personală

Gelateria Dolci Coni, Sursa foto Arhiva personală

Ciao, bella Italia! Parcă deja se simte gustul de vacanță. Totuși, fiecare decide ce aromă vrea să fie definitorie pentru „festa” (n.r. vacanță în italiană). Gelateria Dolci Coni, situată în România, aduce mai aproape tradiția italiană în ceea ce privește gelato-ul.

Cu rădăcini adânci în Italia, gelateriile aduc autenticitatea gustului italian de gelato mai aproape de pasionații de dulciuri din întreaga lume.

Cu ce este diferit gelato de înghețata tradițională? Are un conținut mai scăzut de grăsimi, textura este mai densă și aroma mai intensă. Lucrul acesta se întâmplă pentru că, în timpul procesului de congelare, este încorporat mai puțin aer.

Gelateria Dolci Coni, de 14 ani în România

Și în România sunt destul de multe gelaterii, însă una este mai diferită, și anume Gelateria Dolci Coni. Aceasta se diferențiază prin produsele pe care le comercializează, dar și prin povestea pe care o are în spate.

Roxana Mihai, fondatoarea Gelateriei Dolci Coni, mi-a spus câte ceva despre modul în care a început afacerea și cum s-a dezvoltat. Lucrurile se întâmplă la timpul lor, iar acest lucru a fost și în cazul Roxanei Mihai.

Roxana Mihai, fondatoarea Gelateriei Dolci Coni, Sursa foto: Arhiva personală

„Am avut oportunitatea de a prelua laboratorul de la o gelaterie care tocmai își închisese activitatea în Italia și așa am hotărât să revenim în țară, după o absență de 20 ani și să deschidem Gelateria, mai ales că la acea vreme nu erau prea multe deschise în București”, a explicat Roxana.

Care ne-a mai precizat că investiția a fost una destul de mare în utilaje și în deschiderea gelateriei, valoarea ridicându-se la 30.000-35.000 de euro.

Nu are pregătire specializată, dar nu a renunțat la pasiunea ei

Drumul nu a fost unul ușor pentru a ajunge unde este astăzi. Roxana a recunoscut că a luat-o pas cu pas și nu s-a gândit la cât de multe sunt de făcut. Chiar dacă în anumite momente a fost tentată să renunțe, „dorința de a reuși a fost mai puternică”, scrie infofinanciar.ro

Roxana Mihai, fondatoarea Gelateriei Dolci Coni, Sursa foto: Arhiva personală

Fondatoarea Dolci Coni ne-a declarat că nu are o pregătire profesională în domeniul în care activează, însă este un bun autodidact. Iar pasiunea pentru artele culinare și exigența consumatoare au fost ingredientele care au contribuit la succesul de care se bucură astăzi.

Gelateria Dolci Coni a fost deschisă în anul 2014 și este o afacere de familie. Roxana este ajutată în gestionarea acesteia de soț, mamă și, deseori, de fiica ei cea mică.

Mama Roxanei Mihai, fondatoarea Gelateriei Dolci Coni, Sursa foto: Arhiva personală

Calitatea produselor și gustul autentic îi deosebesc de piață

Nu poți să te faci remarcat într-o industrie atât de mare dacă nu ai și produsele de calitate. Pentru că, până la urmă, gustul face diferența și îi face pe clienți să se întoarcă.

„Referitor la ingrediente, multe vin din Italia și aici avem colaborări cu firme mici, artizanale. De la producătorii români luăm laptele proaspăt, fructele de sezon, iar cele exotice provin din țările de origini. Prefer micii producători, în locul marilor industrii, tocmai pentru a avea o mai bună calitate a ingredientelor”, ne-a transmis Roxana Mihai.

Gelateria Dolci Coni, Sursa foto Arhiva personală

De asemenea, cu ingredientele „se pot juca” și pot inventa sute de combinații inedite și gustoase. Acesta este și lucrul care îi diferențiază de celelalte gelaterii de pe piață: gustul inedit, autentic.

„Doar câteva gusturi inedite din acest an: mure cu cătină, orez cu lapte și magiun de prune, piersică cu prosecco și mentă, citrice cu busuioc, cafea cu Sambuca, ciocolată neagră cu vișine în alcool. Și aș putea să continui… ricotta cu pere și scorțișoară, lemn dulce (un gust unic, pe care nu-l regăsiți în alte gelaterii) și multe altele, poate peste 200 arome inedite”, a declarat directorul.

Unele dintre cele mai vândute arome sunt lămâia cu busuioc, fisticul și ciocolata neagră în toate combinațiile posibile.

Gelateria Dolci Coni, Sursa foto Arhiva personală

Gelato… la kilogram

De obicei, atunci când o persoană se duce să-și cumpere un gelato îl achiziționează în pahar sau la cornet. Ei bine, la Gelateria Dolci Coni există și varianta caschetelor termo pentru a lua la pachet, la kilogram, torturile de înghețată. De asemenea, cu ajutorul acestora, există și posibilitatea de a organiza un Gelato-bar pentru cele mai importante evenimente.

Gelateria Dolci Coni, Sursa foto Arhiva personală

În ceea ce privește industria în care activează, Roxana Mihai este de părere că „nișa în care ne situăm este cea a persoanelor foarte atente la ingrediente, interesate de ceea ce mănâncă, cu educație gastronomică, iubitori de inovație, ca și noi, pentru că noi suntem primii consumatori”.

Concurența mare este un avantaj

Fără îndoială concurența este una extrem de mare, cu un potențial uriaș, mai ales că în ultimii ani s-au deschis multe gelaterii. Doar în București sunt peste 20 de gelaterii. Roxana Mihai nu vede acest lucru drept un impediment, ba din contră. Oamenii pot degusta mai multe variante, iar la final aleg ceea ce le place cel mai mult.

Roxana Mihai, fondatoarea Gelateriei Dolci Coni, Sursa foto: Arhiva personală

„Faptul că avem clienți fideli încă de la deschidere, din 2014, pentru mine e foarte important. Gusturile mereu proaspete și aromele inedite, ingredientele naturale ne fac să nu trecem neobservați în domeniu. În fiecare zi, în vitrină, sunt arome noi, pe lângă cele clasice (20 de gusturi), fără să am un calendar al producției, în funcție de sezon și de inspirație”, a spus Roxana Mihai. 

Afacere făcute cu dragoste și dedicare

Motto-ul Gelateriei Dolci Coni vine chiar de la felul în care se fac lucrurile în afacere: „Fatto con amore”(n.r. – „Făcute cu dragoste”). Acesta este și ingredientul secret din spatele succesului afacerii.

„În momentul în care nu voi mai face cu pasiune, mă voi opri. Din această cauză, nu am planuri de extindere, doresc să rămână o afacere de familie, unde putem controla calitatea produselor”, a continuat Roxana Mihai. 

Antreprenoarea ne-a vorbit și despre provocări, iar cea mai mare dintre toate este, fără îndoială, timpul. Roxana ne-a spus că și-ar dori să aibă mai mult timp pe plan personal. Pe cel profesional și-ar dori să reziste vremurilor destul de grele pe care le traversăm, având în vedere schimbările legislative, politicile economice, fluctuațiile de prețuri…

Gelateria Dolci Coni, Sursa foto Arhiva personală

Fondatoarea Gelateriei a avut un mesaj și pentru tinerii care vor să pornească o astfel de afacere. Ei trebuie să aibă multă pasiune pentru ceea ce fac, dar și mult timp la dispoziție pentru a se dedica în totalitate. Acest lucru îl știe din propria experiență, căci Roxana Mihai lucrează 12-13 ore pe zi.

Și câteva cifre printre arome

În ceea ce privește datele financiare înregistrate anul trecut, cifra de afaceri s-a ridicat la valoarea de 400.000 de lei. Marja de profit a fost de aproximativ 10%.

Gelateria Dolci Coni aduce un con de autenticitate italiană în mijlocul Capitalei. Oferă nu doar deserturi răcoritoare și delicioase, ci și o experiență culinară. Chiar dacă te bucuri de o cupă de gelato deja cunoscută sau încerci o aromă nouă, gelateria este mereu un loc potrivit. Într-o lume în care tradițiile se întâlnesc cu inovația, Gelateria Dolci Coni continuă să încânte și să aducă zâmbete pe fețele celor care îi trec pragul.