Utilizând componente și soluții tehnice comune niponii și italienii au de gând să rupă gura târgului în materie de cabriolete. Dacă Mazda dorea să aducă noul MX-5 în zilele noastre prin preluarea unor caracteristici de design de la alte modele ale gamei, Alfa Romeo avea nevoie de un vehicul care să readucă în prtofoliul mărcii clienții seduși de liniile superbe ale micilor roadstere din anii `50 precum Giulietta Spider.
Viitorul Alfa Romeo Spider va împrumuta multe dintre caracteristicile de design deja cunoscute de public de la conceptele 4C și 8C și, spre deosebire de sora japoneză va beneficia de un interior mai luxos și de un propulsor puternic care va genera circa 200 CP. Pentru a optimiza performanțele, modelul va fi echipat și cu noua cutie de viteze TCT.
Mazda MX-5 în schimb va miza în continuare pe prețul accesibil în acest segment. Cu o parte frontală inspirată de liniile modelului Mazda6, cabrioletul va ascunde sub capotă fie un propulsor turbo de 1.3 litri, fie unul de 1.5 litri. Utilizând materiale ușoare, inginerii niponi speră să coboare greutatea totală a mașinii până la circa 1.050kg, fapt ce ar putea reduce substanțial consumul de carburant și emisiile de noxe.
Pe lângă design și propulsie, diferența majoră dintre cele două modele va fi făcută de preț. În timp ce Mazda MX-5 va rămâne un cabriolet de buget, Alfa Romeo Spider ăși va căuta clienți printre cei cu buzunare largi și pline.