La sfârșitul acestui an, General Motors va înceta producția vehiculului electric Chevrolet Bolt, pentru că își va muta producția de vehicule cu emisii zero la camionete și SUV-uri bazate pe o nouă platformă de baterii.
”Am progresat până acum, încât acum este timpul să planificăm să punem capăt producţiei Chevrolet Bolt EV şi UEV (vehicul utilitar electric), ceea ce va avea loc chiar la sfârşitul anului”, a declarat Mary Barra, directorul general al General Motors marți, 25 aprilie, în fața investitorilor.
În 2022, cel mai mare producător auto din SUA a vândut 38.120 de vehicule electrice Bolt, în creştere de la 24.828 în 2011 – şi 19.700 în primele trei luni ale anului.
General Motors nu va mai produce Chevrolet Bolt
Chevrolet Bolt este primul vehicul electric de masă al GM si reprezintă încă mai mult de 90% din totalul vânzărilor de vehicule electrice ale producătorului auto în SUA. Predecesorul acestuia a fost Chevrolet Volt, un hibrid plug-in pentru care GM a încheiat producţia în 2019.
La sfârşitul anilor ’90, General Motors a construit şi a închiriat aproximativ 1.100 de maşini EV1, potrivit Reuters.
Prețul unui Chevrolet Bolt începe de la 26.500 de dolari şi se califică pentru un credit fiscal federal de 7.500 de dolari. Modelul a fost prezentat în mai multe rânduri de către Administrația Biden ca fiind un exemplu de vehicul electric accesibil.
David Zipper, colaborator al Harvard Kennedy School, care scrie despre politica de transport pe Twitter, a spus despre decizia GM că este ”un pas înapoi pentru siguranţa rutieră, reducerea emisiilor şi accesibilitatea vehiculelor electrice… făcând ca vehiculele electrice să nu mai fie la îndemâna tuturor, cu excepţia celor bogaţi. Americanii măresc inechităţile şi încetinesc electrificarea.”
Marți, 25 aprilie, acțiunile producătorului auto american au scăzut cu 4,2%
În luna ianuarie a anului trecut, General Motors a anunțat că va investi 4 miliarde de dolari în uzina sa din Orion Township Assembly, care contruiește modelul Bolt, pentru a produce Chevrolet Silverado EV şi GMC Sierra electric, folosind platforma Ultium EV de următoarea generaţie.
Potrivit producătorului auto, până la sfârşitul lui 2024, fabricile sale Detroit-Hamtramck şi Orion vor putea construi peste 600.000 de camionete electrice pe an.
Marry Barra a declarat că atunci când Orion se va redeschide în 2024 şi va ajunge la producţia maximă, ocuparea forţei de muncă aproape se va tripla.
General Motors estimează că va contrui 400.000 de vehicule electrice în America de Nord din 2022 până la mijlocul lui 2024, iar capacitatea va crește la 1 milion de unităţi anual în America de Nord în 2025.
Potrivit lui Mary Barra, GM se aşteaptă ca fabrica sa de baterii din Warren, Ohio, să atingă capacitatea maximă până la sfârşitul anului.