General Motors: centenar în plină criză

La cativa dupa compatriotul sau Ford, General Motors implineste astazi 100 de ani de existenta, intr-un context departe de a fi euforic. Grupul de la Detroit a fost fortat anul acesta sa cedeze primul loc in ceea ce priveste volumul vanzarilor, celor de la Toyota. Ceea ce este mai grav, insa, il reprezinta  contextul economic din Statele Unite care afunda producatorul auto in pierderi din ce in ce mai mari. GM: reversul miracolului american In anul 1908, pe data de 16 septembrie, Wil

La cativa dupa compatriotul sau Ford, General Motors implineste astazi 100 de ani de existenta, intr-un context departe de a fi euforic. Grupul de la Detroit a fost fortat anul acesta sa cedeze primul loc in ceea ce priveste volumul vanzarilor, celor de la Toyota. Ceea ce este mai grav, insa, il reprezinta  contextul economic din Statele Unite care afunda producatorul auto in pierderi din ce in ce mai mari.

GM: reversul miracolului american

In anul 1908, pe data de 16 septembrie, William Crapo Durant, fiul guvernatorului statului Michigan Henry H. Crapo, se hotara sa infiinteze primul grup auto american care sa cuprinda mai multe marci. In cateva luni, Bill Durant, deja proprietar al marcii Buick, a reusit sa regrupeze sub sigla GM, marci precum Oldsmobile, Cadillac sau Oakland Motor Car, redenumit ulterior Pontiac.

Un secol mai tarziu, General Motors afiseaza pierderi de 38,7 miliarde de dolari, iar previziunile care planeaza asupa sa nu sunt dintre cele mai optimiste: GM are o sansa din doua sa dea faliment in urmatorii 5 ani, afirma profesorul american Edward Altman.

GM: o istorie

Daca facem o trecere in revista a principalelor momente din viata companiei, vom observa, cu mici exceptii, un secol de tulburari si incertitudini: in 1931, GM devenea cel mai mare producator de automobile din lume, iar la sfarsitul lui 1936 are loc prima greva in cadrul companiei, care va dura pana in februarie 1937. 

In 1970 are loc cea mai lunga greva din istoria companiei, care va dura 10 saptamani, iar in 1980, GM inregistreaza prima sa mare pierdere (prima fusese inregistrata in 1920). In 2005, GM afiseaza o pierdere anuala de 10,6 miliarde de dolari, desi vanduse in acel an 9 milioane de unitati.

Sursa: Les Echos