Toyota a pierdut pozitia de lider al industriei auto dupa doar un trimestru, vanzarile sale din cel de-al doilea trimestru fiind depasite de cele ale General Motors, informeaza Usa Today. Japonezii au vandut 2,37 de milioane de masini in ultimele trei luni, in timp ce americanii au vandut 2,41 de milioane.
In ceea ce priveste numarul de masini vandute in primele sase luni ale anului, Toyota inca ocupa primul loc, cu 4,72 milioane de unitati. GM a vandut “doar” 4,67 de milioane de autovehicule in aceasta perioada.
Totusi, titlul important se acorda la sfarsitul anului, pe baza numarului de autovehicule construie nu vandute, deci in prezent Toyota are prima sansa pentru 2007.
GM a fost cel mai mare producator de autovehicule 76 de ani la rand, pana cand Toyota a prealuat pozitia, in primul trimestru din 2007.
Americanii au redobandit prima pozitie multumita rezultatelor inregistrate pe pietele externe. America Latina, Asia si alte piete emergente au crescut vanzarile internationale ale GM cu 0,4% in al doilea trimestru. Vanzarile Toyota in aceasta perioada au crescut cu 7% la nivel international.
In urma cu 10 ani, GM avea o cota de piata de 33% in Statele Unite, in timp ce Toyota avea 8%. In prezent, aceasta a scazut la 24% iar cea a Toyota a crescut la 15%, o cota de piata asemanatoare cu cea a Ford.
Analistii estimeaza ca producatorul japonez ca ocupa prima pozitie in industria auto la sfarsitul anului, atat ca productie dar si ca vanzari.
Japonezii i-au atras pe consumatorii americani prin modelele sale cu un consum redus de conbustibil, dar nu au fost feriti de critici. Mai multe organizatii au criticat Toyota pentru ca importa aproximativ 46% din masinile vandute in Statele Unite. Drept raspuns, Toyota a marit capacitatea de productie din Statele Unite. Totodata, rechemarea anumitor modele in fabrici a facut sa apara intrebarea daca japonezii pot mentine nivelul de calitate pe masura ce creste productia. Conducerea Toyota a promis controale mai amanuntite.
Sursa: USA Today