General Motors Corp (GM) şi PSA Peugeot Citroen şi-au prezentat joi planurile de colaborare pentru o nouă serie de maşini mici şi minivanuri bazate pe tehnologia companiei franceze, astfel încât costurile de dezvoltare să se distribuie la mai multe firme şi modele, transmite Reuters.
Vicepreşedintele GM, Steve Girsky, şi directorul general al Peugeot, Philippe Varin, au declarat, la o conferinţă de presă comună, că urmează să fie adoptate decizii dificile privind locul în care vor fi construite diferitele modele ale celor două companii.
‘Noile produse vor veni pe piaţă în 2016’, a afirmat oficialul GM.
Pentru a echilibra tranzacţia prin care stilul Peugeot va sprijini viitoarele versiuni ale unor modele Opel, Corsa, Meriva şi Zafira, centrul GM din Ruesselsheim, Germania, va dezvolta succesoarele modelelor Peugeot 2008 şi Citroen C3 Picasso, au anunţat Varin şi Girsky. Opel este filiala din Europa a General Motors.
‘Din ceea ce vedem noi acum, nu va exista un impact negativ al acestei alianţe asupra resurselor fiecărei părţi’, a răspuns şeful Peugeot când a fost întrebat de posibilitatea concedierii unor angajaţi.
Recent, GM şi Peugeot au anunţat că vor căuta să dezvolte o nouă generaţie de motoare mici pe benzină şi vor explora ‘iniţiative industriale şi produse în America Latină sau alte pieţe emergente în expansiune’. Alianţa dintre cele două companii avea ca obiectiv realizarea unor economii anuale de 2 miliarde de dolari în următorii cinci ani.
Din cauza declinului pieţei auto din Europa, PSA Peugeot Citroen a demarat un plan care prevede eliminarea a 8.000 de locuri de muncă în Franţa şi închiderea unei uzine din apropiere de Paris. În martie, General Motors a acceptat să preia o participaţie de 7% din acţiunile Peugeot.
GM a înregistrat pierderi de 478 milioane de dolari pe piaţa auto europeană în trimestrul al treilea din 2012, iar cumulat în perioada care a trecut din 1999 şi până în prezent grupul american a pierdut 17,3 miliarde de dolari în Europa. Iniţial GM a vrut să vândă Opel, dar a renunţat deoarece nu a găsit un cumpărător adecvat.
Afectat de declinul pieţei auto europene, Opel a anunţat că ar putea închide uzina de la Bochum, în 2016, aceasta urmând să fie prima uzină auto din Germania care va fi închisă după cel de al Doilea Război Mondial. Opel are 37.400 de angajaţi în Europa, inclusiv 20.300 la patru fabrici din Germania, în Ruesselsheim, Bochum, Eisenach şi Kaiserslautern.
SURSA: Agepres