Decizia vine în urma aprecierii dolarului australian, a scăderii vânzărilor şi a costurilor de producţie ridicate.
Holden, marca auto naţională a Australiei, care produce vehicule de aproape 65 de ani, a anunţat că va menţine în această ţară divizia de vânzări şi centrul de distribuţie a componentelor auto.
"Decizia de a opri producţia în Australia reflectă problemele cu care se confruntă industria auto în această ţară, cum ar fi aprecierea dolarului australian, scăderea vânzărilor şi costurile de producţie ridicate", a afirmat directorul general al GM, Dan Akerson.
În ultimii cinci ani, dolarul australian s-a apreciat cu aproape 30% faţă de dolarul SUA, ceea ce a făcut ca maşinile importate în Australia să fie mai ieftine pentru consumatori. Conform estimărilor, aproape 85% din totalul maşinilor vândute pe piaţa australiană sunt importate.
După decizia General Motors, singura companie care va mai produce maşini în Australia din 2017 va fi Toyota, însă sindicatul australian al muncitorilor consideră că există ‘o probabilitate extrem de ridicată" ca şi Toyota să părăsească Australia.
În mai, producătorul auto american Ford Motor a anunţat închiderea celor două fabrici din Australia, în octombrie 2016, din cauza aprecierii dolarului australian şi a costurilor de producţie ridicate.
Ford a început să producă maşini în Australia încă din 1925 şi este al treilea mare producător auto din această ţară. Anul trecut, Ford a produs în Australia 37.000 de vehicule şi are aici peste 3.000 de angajaţi.
Compania americană va închide fabrica de motoare din Geelong şi cea de asamblare a vehiculelor din Broadmeadows, ambele situate în statul Victoria, şi va concedia 1.200 de oameni, a anunţat şeful Ford Australia, Bob Graziano.
Ford a înregistrat în Australia pierderi după taxe de 141 de milioane de dolari australieni (136 milioane de dolari SUA) în anul financiar 2012, după pierderi de 290 de milioane de dolari australieni în 2011.
Aproximativ 1.500 de angajaţi, inclusiv dealeri şi persoane care lucrează pentru dezvoltarea producţiei, vor continua să lucreze pentru Ford după închiderea fabricilor, în octombrie 2016.
În industria auto din Australia lucrează aproximativ 50.000 de persoane.