Generaţia Z preferă reclamele mai scurte de 10 secunde într-o măsură mai mare decât generaţiile anterioare, iar şansele ca reprezentanţii acestui grup să aibă instalat software de ad blocking pe desktop sunt mai mari decât la alte grupe de vârstă, se arată într-un studiu AdReaction, al Kantar Millward Brown.
"Toate generaţiile preferă clipurile video scurte, dar Generaţiei Z (în vârstă de 16-19 ani) îi plac reclamele mai scurte de 10 secunde într-o măsură mai mare decât generaţiilor anterioare. În schimb, Generaţia X este mai tolerantă cu clipurile de până la 20 de secunde. Şansele ca reprezentanţii Generaţiei Z să îşi fi instalat software de ad blocking pe desktop sunt mult mai mari decât şansele ca grupele de vârstă mai mari să fi făcut acelaşi lucru (31% faţă de 30% în cazul Generaţiei Y şi 22% în cazul Generaţiei X). În schimb, instalarea unei asemenea aplicaţii pentru mobil are loc în aceeaşi măsură între generaţii (13% vs. 14% în cazul Generaţiei Y şi 12% în cazul Generaţiei X)", se arată în document.
Potrivit acestuia, Generaţia Z este prima generaţie care petrece cel mai mult timp pe ecranele mobile – 74% dintre reprezentanţii ei petrecând mai mult de o oră pe zi pe dispozitivele mobile, în comparaţie cu 66% în cazul Generatiei Y şi 55% în cazul Generaţiei X.
"Consumul de TV, radio şi reviste/ziare este şi el redus, doar 51% dintre reprezentanţii Generaţiei Z vizionând TV mai mult de o oră pe zi în comparaţie cu 59% în cazul Generaţiei Y şi 74% în cazul Generaţiei X. Generaţia Z este mult mai pasionată de muzică şi filme. Reclamele plasate în aceste contexte sunt mult mai bine primite de către acest grup – astfel 39% dintre membrii Generaţiei Z susţin că muzica îi face mai receptivi la reclame şi 38% declară că filmele au acelaşi efect (comparativ cu doar 29% şi 28% în cazul Generaţiei X)", menţionează sursa citată.
De asemenea, studiul mai arată că având în vedere scepticismul legat de reclame al Generaţiei Z, conţinutul de brand poate fi mai atractiv pentru această generaţie.
"Formatele ca evenimentele de brand, feed-urile pe plaformele de socializare şi susţinerea din partea celebrităţilor obţin, la nivel global, scoruri mai bune în cadrul acestui grup decât în rândul consumatorilor mai în vârstă. Generaţia Y este mai deschisă faţă de review-uri ale utilizatorilor, platforme de socializare şi informaţii native, în timp ce Generaţia X prefera informaţiile oferite direct de marcă", informează AdReaction.
Generaţia numără aproximativ 2 miliarde de membri la nivel global.
"Generaţia Z este şi mai pasionată de muzică decât Generaţia Millenials (43% dintre reprezentanţii Generaţiei Z apreciază accesul permanent la muzică faţă de 30% în cazul Generaţiei Millenials) şi sunt mai buni cunoscători ai mediului digital faţă de generaţiile anterioare. Generaţia Z este şi mai dificil de atras; dintre cei care aleg să evite reclamele, ei le întrerup -în medie – cu 3 secunde mai rapid decât Generaţia X. Deşi reprezentanţii Generaţiei Z utilizează predominant canalele digitale, ei pot fi impresionaţi de către canalele tradiţionale. Astfel, deşi dedică mai puţin timp canalelor media tradiţionale (51% dintre ei vizionează cel puţin o oră pe zi TV comparativ cu 74% în cazul Generatiei X), Generaţia Z are o atitudine mult mai favorabilă faţă de formate cum ar fi cele outdoor, cele din ziare/reviste şi cele de la cinematograf, TV sau radio faţă de alternativele digitale obişnuite", se mai spune în document.
Pentru acest raport, Kantar Millward Brown a investigat opiniile a peste 23.000 de consumatori în vârstă de 16-49 ani din 39 de ţări. Studiul a fost completat de o cercetare calitativă asupra Generaţiei Z efectuată în Statele Unite, Germania şi China, şi de testarea a 31 de reclame TV pe platforme TV şi digitale în 10 ţări.
AGERPRES