Generaţia Z pune mare preţ pe echitatea privind remuneraţia, promovarea şi oportunităţile de învăţare

Două treimi (66%) dintre adolescenţii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 18 ani, cunoscuţi ca 'Generaţia Z', pun cel mai mare preţ pe echitatea privind remuneraţia, promovarea şi oportunităţile de învăţare la viitorul loc de muncă, conform unui studiu realizat de o companie de cercetare de piaţă.

"Adolescenţii care păşesc astăzi pe piaţa muncii sau pe băncile facultăţii au deja aşteptări bine conturate privind traseul lor profesional şi mediul în care doresc să lucreze. Compania EY a intervievat în cadrul studiului Global Generations 3.0 peste 3.200 de tineri cu vârsta cuprinsă între 16 şi 18 ani în legătură cu factorii care le influenţează încrederea în viitorii angajatori şi în luarea deciziilor de angajare pe viitor", se menţionează într-un comunicat al EY. 

Majoritatea respondenţilor de la nivel global (58%) declară că experienţa de lucru a părinţilor lor a avut un impact pozitiv asupra nivelului de încredere pe care îl au în viitorii lor angajatori, arată cercetarea EY. De cealaltă parte, cei care spun că experienţa părinţilor a avut un impact negativ asupra lor indică drept motive faptul că "părintele nu a primit o mărire de salariu de mulţi ani' (39%), 'părintele nu îşi agreează sau nu are încredere în şeful său' (33%), 'părintelui nu îi place locul de muncă', 'nu îşi agreează sau nu are încredere în colegi' (30% fiecare), 'nu agreează sau nu are încredere în conducerea companiei' (28%). 

În plus, un sfert dintre adolescenţi resimte un impact negativ asupra nivelului de încredere în viitorii angajatori atunci când părinţii lucrează pentru o companie care a concediat angajaţi în urma unei restructurări. 

Cei mai importanţi cinci factori indicaţi de respondenţii din Generaţia Z care construiesc încredere într-un şef sunt: "mă tratează cu respect' (71%), "are un comportament etic' (65%), "remunerează şi promovează oamenii în mod echitabil, fără a discrimina în funcţie de gen, etnie sau mod de gândire' (64%), "comunică deschis şi transparent' (62%), "ia decizii înţelepte de business" (61%). 

În luarea deciziilor de angajare, respondenţii din Generaţia Z au spus că cel mai probabil vor avea încredere în mamele lor (58%), urmate îndeaproape de taţi (53%). Aproximativ o treime declară că ar avea încredere într-un profesor (39%) sau frate (36%), dar şi în angajaţii companiei vizate, inclusiv interni (35%). 

La nivel global, aproape jumătate dintre adolescenţii cu vârsta între 16 şi 18 ani declară că, atunci când vor hotărî să se angajeze pentru prima dată, vor prefera o companie de mari dimensiuni (48%), care are peste 2.000 de angajaţi, sau o companie de dimensiuni medii (45%), care are între 500 şi 1.999 angajaţi. 39% se gândesc să îşi înceapă propria afacere sau să lucreze pentru o companie mică. Doar o treime ar opta pentru un loc de muncă în instituţiile de stat şi mai puţin de un sfert ar dori să lucreze în domeniul serviciilor sociale sau în domeniul non-profit. 

AGERPRES