Giganţii industriei mondiale de automobile expun vedetele anului 2008, care excelează prin tehnologii nepoluante, de la cele cu combustibil alternativ şi motoare hibrid la cele cu alimentare electrică.

Paris, Frankfurt, Detroit, Tokyo şi Geneva sunt oraşele care joacă în prima ligă a saloanelor auto mondiale. Pe lângă aceste manifestări gigantice, celelalte expoziţii sunt doar nişte furnici.

Dacă Detroit sau Tokyo sunt prea departe şi au ca ţintă maşinile destinate pieţelor americană şi japoneză, cele trei mari evenimente europene au, la fiecare ediţie, un puternic impact asupra clienţilor de pe bătrânul continent. Chiar şi între aceste trei saloane trebuie făcute diferenţieri clare, iar cea mai importantă dintre acestea este legată chiar de locul de desfăşurare.

La Paris şi Frankfurt, partea leului este luată de fiecare dată de producătorii din Franţa şi Germania, puternicii producători din aceste state încercând mai degrabă să îşi arate forţa în faţa concurenţei decât să seducă publicul cu produsele lor. Geneva rămâne astfel singura expoziţie auto organizată pe teren neutru şi într-o perioadă extrem de importantă pentru toţi constructorii – la început de an.

În 2008, între 4 şi 16 martie, Geneva străluceşte. În primele două zile, jurnaliştii acreditaţi au putut să adune informaţii pentru avalanşa de articole care va umple mass-media din întreaga lume, însă, începând cu 6 martie, adevăraţii judecători, clienţii sunt cei care vor cântări cu maximă atenţie fiecare exponat. Pentru români, dintre cele peste 90 de premiere naţionale, europene sau mondiale, cele mai interesante sunt maşinile care vor ajunge şi pe piaţa noastră în acest an. La standul Dacia, noul Logan Pick-Up, deja intrat pe piaţă, şi derivatul din Sandero, care va putea fi comandat din această toamnă, sunt atracţii majore în primul rând graţie preţului redus. Cu toate acestea, europenii nu dau mare importanţă acestui brand apărut parcă de nicăieri, preferând să admire vehicule mult mai frumoase şi mai puternice, dar şi mult mai scumpe.

Luând în calcul topul mărcilor preferate de români, vă vom prezenta pe site-ul www.capital.ro în zilele următoare informaţii de ultimă oră şi imagini ale modelelor Renault Laguna, Twingo şi Koleos, Volkswagen Scirocoo, Skoda Superb, Ford Kuga şi Fiesta, Peugeot 308 SW, Chevrolet Aveo, dar şi alte multe detalii despre cele mai interesante maşini care strălucesc în standurile de la centrul expoziţional Palexpo din Geneva.

Expoziţie pentru nefumători

Atât în privinţa maşinilor, cât şi în cea a vizitatorilor, expoziţia de la Geneva pune în scenă o iniţiativă la modă. Fumul, provenit fie de la eşapament, fie de la ţigări, este prohibit. Majoritatea exponatelor pe roţi au propulsoare cu emisii reduse de noxe, unele corespunzând normelor Euro 5, iar altele folosind combustibili alternativi mai poluanţi. În acelaşi timp, vizitatorii sau expozanţii pot fuma numai în afara halelor de la Palexpo, în spaţii special amenajate. Conform organizatorilor, 17 dintre cele 90 de premiere folosesc tehnologii noi, nepoluante, iar cei peste 700.000 de vizitatori aşteptaţi vor asista la prima manifestare fără fum de la Palexpo.

Premiere mondiale

Conform organizatorilor, la Geneva vor fi prezentate nu mai puţin de 94 de maşini noi. Cum multe dintre acestea vor ajunge în curând şi pe piaţa românească vă prezentăm câteva dintre cele mai interesante:

Autoturisme
• Alfa Romeo 8C Spider
• Audi A4 Avant
• Audi A3 cabrio
• BMW M3 cabrio
• Dacia Sandero
• Ford Fiesta – 3 uşi
• Ford Kuga
• Infiniti FX
• Mercedes-Benz SL
• Mercedes-Benz CLS
• Peugeot 308 SW
• Renault Koleos
• Renault Twingo RS
• Rolls-Royce Phantom Coupe
• Seat Ibiza
• Skoda Superb
• Toyota iQ
• Toyota Urban Cruiser
• Volkswagen Scirocco – 3 uşi
• Volvo XC60

Concepte
• BMW X5 hybrid
• Hyundai HED-5
• Lancia Delta
• Land Rover LRX
• Mercedes-Benz GLK hybrid
• Mitsubishi Prototype-S
• Opel Meriva
• Saab 9-1