Vedetele salonului auto de la Geneva sunt tot vehiculele care îmbină luxul cu herghelii întregi de cai putere. Soluţiile pentru maşinile „verzi“ rămân ori prea scumpe, ori prea departe de realizare.
Peste numai câteva zile, pe 5 martie, oraşul elveţian Geneva va găzdui ediţia cu numărul 79 a uneia dintre cele cinci expoziţii care joacă în prima ligă a saloanelor auto mondiale. Pe lângă aceste manifestări gigantice, celelalte expoziţii sunt doar nişte furnici.
Vedetele salonului auto de la Geneva sunt tot vehiculele care îmbină luxul cu herghelii întregi de cai putere. Soluţiile pentru maşinile „verzi“ rămân ori prea scumpe, ori prea departe de realizare.
Peste numai câteva zile, pe 5 martie, oraşul elveţian Geneva va găzdui ediţia cu numărul 79 a uneia dintre cele cinci expoziţii care joacă în prima ligă a saloanelor auto mondiale. Pe lângă aceste manifestări gigantice, celelalte expoziţii sunt doar nişte furnici.
Dacă Detroit sau Tokyo sunt prea departe şi au ca ţintă maşinile destinate pieţelor americană şi japoneză, cele trei mari evenimente europene au, la fiecare ediţie, un puternic impact asupra clienţilor de pe bătrânul continent. Chiar şi între aceste trei saloane trebuie făcute diferenţieri clare, iar cea mai importantă dintre ele este legată chiar de locul de desfăşurare. La Paris şi Frankfurt, partea leului este luată de fiecare dată de producătorii din Franţa şi Germania, puternicii producători din aceste state încercând mai degrabă să îşi arate forţa în faţa concurenţei decât să seducă publicul cu produsele lor. Geneva rămâne, astfel, singura expoziţie auto organizată pe teren neutru şi într-o perioadă extrem de importantă pentru toţi constructorii – la început de an. „Ştim că este foarte important să oferim expozanţilor o platformă atractivă prin care să-şi prezinte eficient produsele celor veniţi din toate colţurile lumii“, consideră Rolf Studer, directorul general al evenimentului.
Mulţi dintre cei care vor vizita expoziţia, în cele zece zile puse la dispoziţia publicului şi alte două dedicate presei, vor fi probabil surprinşi de numărul mic de exponate cu propulsie electrică sau hibridă. În ciuda faptului că, pentru astfel de modele, organizatorii au pus la dispoziţie o întreagă hală, puţini producători par gata să dezvăluie publicului cum vor arăta maşinile pentru care primesc miliarde de euro de la guvernele statelor în care îşi desfăşoară activitatea. Motivul pentru care aceste maşini nu se află încă la standuri este explicat de producători prin timpul scurt avut la dispoziţie de ingineri pentru a dezvolta noi tehnologii cu preţuri rezonabile.
Mai puţin poluante, dar la fel de atrăgătoare
Alături de puţinele maşini cu propulsie alternativă – gen Opel Ampera, Honda Insight, Toyota Prius – sau cu sisteme dedicate reducerii poluării în timpul staţionării la semafor, vor străluci la standuri şi modele care vor lua calea pieţei din România în numai câteva luni. Noul Renault Clio, Chevrolet Spark, Skoda Yeti sau Mercedes E Coupé sunt numai câteva dintre acestea.
Nici Dacia nu se lasă mai prejos, folosind această expoziţie ca rampă de lansare a unui nou concept. Despre acest vehicul nu au fost date încă detalii, dar întreaga presă auto europeană pare convinsă că vom avea de-a face fie cu un coupé sportiv având la bază modelul Sandero (mai exact acelaşi model, dar cu trei uşi şi câteva artificii de design), fie cu prima apariţie a deja vestitului SUV cu preţ redus. Cert este că la standul Dacia va avea loc premiera modelului Sandero echipat cu un nou propulsor de 1,2 litri.
Grupul Renault, din care face parte şi producătorul autohton, are ca principală noutate o nouă variantă a foarte cunoscutului Clio, model care a fost adus de designeri în ton cu noua linie a producătorului francez. Standul celor de la Peugeot va avea ca principală atracţie modelul 3008, un crossover despre care se spune că va primi şi propulsie hibridă în viitorul apropiat, în timp ce la Citroën vedeta va fi conceptul DS Inside. Italienii de la Fiat vor să atragă atenţia cu varianta cabrio a modelului aspiraţional Fiat 500. Noul 500C dispune de un plafon retractabil din pânză care aduce aminte de micile decapotabile ale anilor ’50. Şi Alfa Romeo va avea o noutate absolută. Este vorba despre modelul 149, un frate geamăn, dar mai stilat, al actualului Fiat Bravo.
Din Germania vin câteva briliante pe roţi dintre care se remarcă Maybach 62 Zeppelin, care numai ecologic nu poate fi numit, dacă avem în vedere că este propulsat de un motor V12 de şase litri cu 640 CP. Are şi un preţ pe măsură: 473.200 de euro fără TVA. Mercedes prezintă noul E klasse coupé, o limuzină care poate fi achiziţionată, fie cu motoare economice CDI, fie cu un spectaculos motor V8 pe benzină care dezvoltă nu mai puţin de 388 CP.
BMW va avea la stand un concept care va trage, cu siguranţă, multe priviri pofticioase. Este vorba despre seria 5 Gran Turismo, un fel de X6 mai turtit şi mai alungit, una dintre ultimele creaţii ale lui Chris Bangle, designerul care a părăsit recent compania. Nu sunt de trecut cu vederea nici cele trei modele ale diviziei europene ale GM: Chevrolet Cruze şi Spark, alături de varianta break a lui Opel Insignia.
Cifrele salonului auto de la geneva
Conform lui Rolf Studer, directorul general al expoziţiei, la cea de-a 79-a ediţie a salonului de la Geneva sunt aşteptaţi 6.000 de jurnalişti şi peste 700.000 de vizitatori. Numărul expozanţilor pare să fi depăşit deja capacitatea halelor, astfel încât 20 de companii se află pe lista de aşteptare pentru a obţine spaţii pentru standuri. Şi asta, având în vedere că la centrul expoziţional Palexpo din Geneva sunt disponibili 114.000 de metri pătraţi, adică de trei ori mai mult decât au avut la dispoziţie participanţii la SIAB desfăşurat în 2007.
85 de premiere mondiale şi europene vor fi dezvăluite publicului la ediţia din acest an a Geneva Motor Show, numai zece dintre acestea fiind„maşini verzi“