Geneva, salonul unde piaţa auto începe să dea din coate

Evolutia industriei auto are un nod in gat. Piata de profil este in declin vizibil atat la nivel international cat si pe plan national. Anul 2009 a inceput cu scaderi semnificative ale vanzarilor majoritatii marcilor internationale, precum si a celor prezente pe piata din Romania, iar acest lucru nu face decat sa contiue tendinta ce a luat nastere in cursul anului trecut. Marii constructori auto din SUA sunt in pragul falimentului, cei din Europa se confrunta cu scaderi istorice ale vanzarilor

Evolutia industriei auto are un nod in gat. Piata de profil este in declin vizibil atat la nivel international cat si pe plan national. Anul 2009 a inceput cu scaderi semnificative ale vanzarilor majoritatii marcilor internationale, precum si a celor prezente pe piata din Romania, iar acest lucru nu face decat sa contiue tendinta ce a luat nastere in cursul anului trecut.

Marii constructori auto din SUA sunt in pragul falimentului, cei din Europa se confrunta cu scaderi istorice ale vanzarilor si incearca sa-si ajusteze productia in functie de cererea aparuta in piata.

Acest „destin” nu a ocolit nici constructorul national Dacia, companie ce a fost nevoita sa opreasca de cinci ori productia in ultimele luni.

Toate aceste companii au ceva in comun: Incearca sa supravietuiasca si daca e posibil, sa-si majoreze cotele de piata pe fondul scaderii vanzarilor concurentei.

O parte insemnata a marcilor cu renume international au ocolit anul trecut Saloanele Auto din Detroit si Chicago precum si prezenta in cadrul competitiilor sportive si al marilor evenimente media televizate, in incercarea de a-si minimaliza cheltuielile.

In acest context, Salonul Auto de la Geneva poate fi privit ca locul in care industria auto incearca sa-si revina. Toti marii constructori au anuntat planuri de reorientare a productiei catre masinile mici, ecologice, cu propulsie hibrida sau electrica, menite sa vina in intampinarea noilor criterii se selectie pe care le manifecta clientii.

Surprizele Dacia la Salonul Auto de la Geneva

Constructorul autohton Dacia va prezenta la Salonul de la Geneva „DACIA ZEentry”, un concept al companiei, care va infatisa „mobilitatea de maine” in viziunea companiei autohtone.

La inceputul acestei luni, site-ul polonez moto.net anunta ca Dacia va lansa la Geneva un concept coupe. Potrivit informatiilor vehiculate in ultima perioda in media internationala si in special europeana, in luna martie, Dacia va prezenta urmatorul sau prototip, care va „trada”aspiratiile stilistice ale brandului romanesc. Alaturi de acest concept, va fi prezentat noul model „Dacia SUV” si „Sandero eco2”, echipat cu un motor de 1,2 litri.

Pentru a putea indeplini standardul „eco2”, un automobil trebuie sa indeplineasca trei criterii:

* emisii de maxim 140 g CO2/km

* Constructorul trebuie certificat potrivit standardului de mediu ISO 14001

* Vehiculul trebuie sa fie reciclabil in proportie de cel putin 95% si sa contina minim 5% materiale reciclate.

 

Ce reprezinta Salonul Auto International de la Geneva?

Salonul Auto International de la Geneva (Salon International de l’Auto) este un eveniment anual, gazduit in complexul Palexpo din Geneva (Elvetia). Acesta are loc in luna martie a fiecarui an si a ajuns acum la a 79-a editie.

Complexul Palexpo este un centru expozitional gigantic, situat in imadiata apropiere a Aeroportului Internationbal din localitate.

Salonul de la Geneva este un eveniment auto major pe plan international si este organizat de catre Organizatia Internationala a Constructorilor de Automobile.

De-a lungul istoriei sale, Salonul Auto de la Geneva a fost locul de prezentare al tuturor tipurilor de motorizari cu combustie interna, variind de la benzina la aburi. De asemenea, la Geneva au fost prezentate unele dintre cele mai exotice modele auto ale secolului 20.

Aici au fost prezentate in premiera numeroase prototipuri, noi echipamente si inovatii tehnologice. Nu in ultimul rand, la Geneva au fost dezvaluite parteneriate internationale intre marii constructori auto, in contextul unor aprinse dezbareti politice si sociale cu ample implicatii in industria auto la nivel international.

Mai mult, Salonul Auto de la Geneva este catalogat de analistii din intreaga lume ca fiind cel mai echilibrat „teren de joaca” in industria de profil, intrucat elvetia nu are industtrie auto, acest lucru conferindu-i un plus de impartialitate.

Sectiunile Salonului

Salon International de l’Auto pune la dispozitia vizitatorilor noua sectiuni tematice in perioada 5-15 martie 2009, cat va dura editia din acest an:

1. Autovehicule motorizate cu 3, 4 sau mai multe roti

2. Masini electrice si cu alimentare alternativa

3. Caroserii pentru masini, design si inginerie

4. Masini modificate (tuning)

5. Accesorii si componente pentru masini

6. Producatori de echipamente originale (OEM)

7. Instalatii de service pentru reparatii si intretinerea autovehiculelor

8. Produse si servicii variate pentru industria auto

9. Spectacole si alte activitati de divertisment

Ce prezinta Salonul de la Geneva?

Cel mai important aspect al evenimentului este reprezentat masinile pe care marii si de asemenea micii constructori auto le prezinta publicului.

Anul acestea sunt asteptate sa aiba loc peste 50 de lansari ale automobilelor de productie si ale modelelor concept.


Ce s-a intamplat in cadrul editiei din 2008?

Anul trecut, Salonul Auto de la Geneva a avut loc in perioada 4-16 martie si a oferit publicului nu mai putin de 29 lansari ale automobilelor de productie si cinci lansari ale modelelor concept. s-a intamplat in cadrul editiei din 2008?