Deşi abia a inaugurat hotelul Sport & Spa din Poiana Brașov, George Copos se află în negocieri cu Hilton pentru afilierea unității, plus a unui hotel de pe litoral, sub brandul Doubletree.
Milionarul George Copos a început anul cu dreptul. Din primele zile după inaugurare (sfârșitul lunii decembrie) şi până în prezent, gradul de ocupare al hotelului Sport & Spa din Poiana Brașov a fost de 100%. Doar pachetele de Revelion i-au adus, în cinci zile, încasări de peste 150.000 de euro numai din cazare. „Am vândut camere, după sărbători, cu 275 de euro. Am avut solicitări mult peste capacităţile noastre şi, cu regret, a trebuit să îi refuzăm pe cei veniţi mai târziu“, declară omul de afaceri. Refuză să facă predicții, însă anticipează un grad de ocupare de 70% pe întregul an 2011, în condițiile în care, anul trecut, când hotelul se afla parțial în renovare, gradul de ocupare a fost de 50%.
Omul de afaceri a investit 11 milioane de euro în modernizarea hotelului Sport & Spa (104 camere, plus patru apartamente), clasificat la patru stele, bani proveniți dintr-un credit de 25 de milioane de euro, contractat în urmă cu mai bine de un an. „Nu vom avea camere sub 70 de euro, iar acest tarif este valabil doar pentru cea mai slabă perioadă a anului“, anunţă George Copos, menționând că are planuri mari cu unitatea hotelieră. „Suntem în negocieri laborioase cu Hilton pentru afilierea acestui hotel la brandul Doubletree, dar și a unuia dintre hotelurile de pe litoral (Europa și Astoria-n.red)“, adaugă acesta.
Pe parcursul anului trecut, o parte din unitățile Ana Hotels a intrat în renovare. Hilton a fost modernizat în urma unei investiții de 1,5 milioane de euro, iar spre Crowne Plaza a fost direcționată o sumă dublă pentru „schimbarea la față“ a zonei publice. Câteva milioane de euro sunt puse deoparte şi pentru acest an, fiind necesare pentru finalizarea lucrărilor la Hilton, dar și a spa-ului și a apartamentului prezidențial de la Crowne Plaza, plus renovarea spațiilor publice de la hotelul Bradul, din Poiana Brașov. În 2010, cifra de afaceri a Ana Hotels a fost de peste 23 de milioane de euro, în scădere cu 10% față de 2009. „Pe fondul evoluțiilor din țară și din Europa, estimăm că vom încheia anul cu 25,4 milioane de euro cifră de afaceri, ceea ce înseamnă că vom recupera integral pierderile din 2010“, spune Copos.
Ana Pan Express, încă la dospit
Dacă în industria ospitalității planurile sale au fost duse la bun sfârșit, Copos a amânat un proiect al Ana Pan, pregătit de mai bine de un an. Magazinele Ana Pan Express trebuiau inaugurate în toamna anului trecut, însă termenul s-a amânat în 2011. „Momentul nu a fost propice pentru lansarea noului concept. În industria panificației, economia necontabilizată este atât de mare, încât nu merită să faci nimic. Mai bine stăm și așteptăm vremuri mai bune“, motivează Copos.