George Popârlan, directorul de Vânzări din cadrul grupului BMW România, a fost nominalizat în cadrul Topului 100 Manageri din România realizat de revista Capital. Acesta a fost nominalizat la categoria „Marketing-Vânzări” din cadrul topului. Acesta a fost nominalizat având în vedere BMW a încheiat anul pe prima poziție în ceea ce privește înmatriculările în segmentul premium, cu un total de 4.689 înmatriculări (+57%), fiind pentru prima dată când marca depășește pragul de 4.000 de înmatriculări într-un an.
Care este cel mai important proiect implementat în 2023 de către departamentul pe care îl coordonați?
Anul trecut a fost anul echipei. Am lucrat excelent împreună, alături de întreaga rețea de dealer. BMW a devenit cea mai bine vândută marcă premium de pe piața locală.
Am avut o performanță de vânzări foarte solidă care ne ajută să să dăm relevanță României ca piață BMW. Aceasta are un impact important și pentru clienții noștri, pentru că ne ajută să obținem resurse pentru a crește calitatea serviciilor noastre.
Care este cel mai mare proiect din cariera dumneavoastră implementat în cadrul instituției în care activați în prezent?
Atât piața, cât și compania noastră, BMW, trece printr-o schimbare majoră de paradigmă pe partea de vânzări. În următorii ani vânzările on-line o să reprezinte un un punct important al afacerii noastre. Digitalizarea, un cuvânt atât de important în ultima perioada, va juca un rol important și pe partea de sales.
Obiectivul este de a crea o experiență completă care combină experiența de showroom cu cea digitală, online, clientul putând comuta oricând, cu ușurință între cele două. Poate configura un model de care este interesat acasă și poate să discute acea configurație în showroom, cu un reprezentat de vânzări sau un expert de produs, și apoi poate continua explorarea produselor noastre cu familia. E important de înțeles că digitalizarea nu exclude canalele convenționale, ci le completează, pentru o experiență mai natural pentru clienți într-o lume în care depindem tot mai mult de on-line.
Această evoluție va transforma și modul în care ne organizăm afacerea și relația cu partenerii noștri și cum oferim servicii precum finanțare sau buy-back. Este o evoluției esențială în industrie care, în cazul BMW Group, se va implementa treptat, într-un plan care se întinde pe aproximativ cinci ani.
Care sunt proiectele prevăzute pentru anul 2024?
Am făcut un mare salt înainte în 2023. Trebuie să menținem poziția noastră în piață, în contextul în care evoluăm către electrificare, dar și diversificăm soluțiile de finanțare.
2024 este un an deosebit de important pentru marca MINI. Își schimbă într-un interval de un an întreg portofoliul de produse. O să avem numai puțin de 6 lansări de modele noi, dar și, pentru prima dată, o gamă foarte puternică de automobile electrice. Cu un singur model în gamă până acum, MINI avea o cotă de 25% automobile electrice din totalul de vânzări în România.
Care sunt cele mai mari provocări cu care v-ați confruntat în ultimul an?
Efortul pentru a fi cu adevărat sustenabili este unul definitoriu pentru industrie, cu multe provocări. Avem pe de o parte multe direcții de dezvoltare pentru sistemele de propulsie – de la electrice, la hidrogen – care vor fi dictate nu doar de răspunsul pieței, ci și de politici guvernamentale de suport și dezvoltare de infrastructură. În plus, transformarea vine cu provocări legate de resurse, de infrastructura electrică. Elemente care până acum câțiva ani nu afectau deloc industria.
Suplimentar, digitalizarea își face loc și în automobile și transformă totul, de la modul în care producem și vindem mașinile, la experiența clienților, inclusive și de service. Tot acest nou vine, bineînțeles, cu extraordinar de multe provocări.
În final, ultima perioada a fost definită de multă impredicitiblitate, tranziția post pandemie, limitări de producție, război, dificultăți economice, inflație, instabilitatea politicilor fiscale.
Tocmai în contextul acesta, cu un set atât de mare de provocări, performanța din 2023, cu cifre record și creștere de peste 50% față de anul precedent, este una foarte specială.
Ce sfat i-ați da unui tânăr care este la început de drum într-o carieră similară cu a dumneavoastră?
Acceptarea că drumul e lung și nu are doar povești frumoase cred că este foarte important. Lucurile foarte bune nu vin simplu și repede. O carieră se construiește cu muncă, constanță, multe încercări, din care poate nu multe sunt reușite, dar asta face parte din regulile jocului.
Care credeți că vor fi cele mai importante schimbări în domeniul în care activați în următorii 10 ani?
Suntem în mijlocul unei transformări majore a industriei. Efortul de a deveni sustenabili, de a construi o economie circulară, multe pariruri în piață pe tehnologii diferite, transformarea modelelor de interacțiune cu clientul pentru ca digitalizarea să nu fie doar un cuvânt frumos, ci un instrument care să aibă o valoare mare. Transformarea vine pe multe domenii și nu va funcționa la fel, pentru toată lumea, pe toate direcțiile. Fiecare jucător din industrie are calitățile lui, iar fiecare piață se adaptează diferit la schimbare. Din punctul de vedere al transformării industriei auto, trăim vremuri foarte interesante.
Bani. Ce vă spune acest cuvânt?
Nu sunt un scop, sunt un mijloc.
Ce părere aveți despre micromanagement? Care sunt avantajele și dezavantajele lui?
Îmi asum că fac micromanagement uneori, cea ce poate face lucrul mai dificil pentru echipă și consumă mult timp. Pe de altă parte am convingerea că imaginea de ansamblu corectă se construiește numai prin stăpânirea detaliilor.