Autoritatea antitrust din Germania a aprobat formarea unei companii mixte între grupul german Volkswagen și producătorul american Rivian Automotive.
A fost aprobată formarea unei companii mixte între Volkswagen și Rivian
Bundeskartellamt, autoritatea antitrust din Germania, a aprobat formarea unei companii mixte între Volkswagen și Rivian Automotive. Parteneriatul Volkswagen-Rivian a fost anunțat într-un timp în care producătorii de automobile își schimbă strategiile pe fondul adoptării mașinilor electrice mai lentă decât se aştepta.
Compania mixtă nu include tehnologii de baterie, platforme de propulsie a vehiculelor, sisteme de înaltă tensiune sau autonomie şi nici hardware electric. Societatea mixtă va fi condusă de un grup management „echilibrat”, inclusiv doi co-CEO.
Rivian va numi conducerea tehnică, iar Volkswagen va numi un director de operaţiuni. Finalizarea companiei mixte va avea loc în trimestrul al patrulea al acestui an, potrivit directorului financiar al Rivian. Astfel, Volkswagen va deveni al doilea producător de automobile care va lua o participaţie în compania americană Rivian.
„Nu există probleme serioase de concurenţă legate de formarea unei companii mixte între cei doi producători de automobile”, a explicat şeful autorităţii antitrust din Germania într-un comunicat de presă.
Volkswagen va folosi arhitectura electrică şi software-ul Rivian
Volkswagen va folosi arhitectura electrică şi software-ul Rivian pentru vehiculele sale, începând cu a doua jumătate a deceniului.
În urmă cu o lună de zile, Rivian şi-a asigurat o investiţie de până la 5 miliarde de dolari americani de la Volkswagen, investiţia iniţială urmând să fie de doar 1 miliard de dolari americani, sub forma unui bilet convertibil, ce ar putea fi convertit în acţiuni Rivian după 1 decembrie 2024. Cele 4 miliarde de dolari americani suplimentare sunt aşteptate până în anul 2026. Este vorba despre alocarea a câte 1 miliard de dolari americani în anii 2025 şi 2026 şi alocarea altor 2 miliarde de dolari americani în anul 2026. Astfel, va fi creată o companie mixtă ce va concepe arhitectură electrică şi tehnologie software.
„Acordul va ajuta pe Rivian în călătoria sa de a realiza un flux de numerar pozitiv”, spunea atunci CEO-ul Rivian, RJ Scaringe.
El se aşteaptă ca noul capital să-i susţină compania să crească producţia SUV-urilor R2 mai mici la fabrica sa din Normal, Illinois, începând cu anul 2026, dar şi producţia platformei EV de dimensiuni medii la o fabrică din Georgia, unde a fost întreruptă construcţia la începutul anului 2024.
„Credem că oportunitatea care urmează este semnificativă. Această înţelegere este posibilă deoarece ne concentrăm pe integrarea verticală a arhitecturii noastre de reţea, a topologiei, a V-CPU-urilor şi a platformelor software asociate. Am vorbit despre importanţa acestor platforme în trecut şi despre cât de dificil este să le replicăm”, a adăugat CEO-ul Rivian.
În urmă cu trei ani, Ford Motor a fost printre cei mai mari acţionari ai Rivian, cu aproximativ 12% din acţiuni, alături de Amazon. Totuși, a părăsit Rivian, anul trecut, după ce a renunţat la un plan de dezvoltare a vehiculelor electrice împreună cu ea.