Autoritățile din Germania au inaugurat marți, 15 noiembrie, primul terminal plutitor de GNL al țării. Acesta a fost construit în timp record și trebuie să primească gaz natural lichefiat, ca parte a planului de a înlocui gazul rusesc.
Germania a inaugurat primul său terminal plutitor de GNL. A fost construit în timp record
Infrastructura construită în grabă pentru a facilita importul de GNL reprezintă o soluție mult așteptată pentru autoritățile din Germania, în contextul în care țării îi îi lipsesc aproximativ 50 de miliarde de metri cubi (bcm) de gaz în livrările anuale.
Problema a apărut după ce Gazprom a oprit furnizarea de gaze, urmată de distrugerea conductei Nord Stream 1, scrie euractiv.com
Noul terminal GNL este un pas mare către o aprovizionare sigură cu energi
Amintim Olaf Lies, ministrul economiei din statul german Saxonia Inferioară, a vizitat marți portul Wilhelmshaven. După șase luni, construcția infrastructurii pentru a susține un terminal de GNL plutitor de intrare (FSRU) a fost finalizată.
„Germania se uită astăzi la Wilhelmshaven. Noul terminal GNL este un pas mare către o aprovizionare sigură cu energie”, a susținut Olaf Lies, remarcând decizia timpurie de a se concentra pe Wilhelmshaven și infrastructura portuară existentă ca factori cheie ai vitezei, mulțumind „tuturor planificatorilor, experților și companiilor de construcții implicate”.
Finalizarea în 194 de zile a reprezentat un ritm de construcție fără precedent în Germania, făcut posibil prin autorizarea excepțiilor și renunțarea la evaluările de impact asupra mediului.
Aceste FSRU sunt, în esență, petroliere de GNL care pot regazeifica GNL în loc să-l transporte pur și simplu.
La mijlocul lunii decembrie, nava Hoegh Esperanza, construită în 2018, urmează să sosească. Aceasta a fost localizată anterior, timp de trei ani, în portul chinez Tianjin.
O desfășurare ulterioară în Australia a fost anulată din motive de îngrijorare de mediu, amintește sursa menționat.
Trebuie menționat că FSRU, care are peste 280 de metri lungime și 46 de metri lățime, poate regazeifica anual minim 5 bcm de GNL, cu o capacitate maximă de 7,5 bcm.
Acesta va alimenta gazul în rețeaua germană de gaze printr-o conductă cu o capacitate anuală de 10 bcm. Un al doilea FSRU este așteptat la sfârșitul lunii decembrie, urmat de alte trei anul viitor.
Guvernul din Germania speră să înlocuiască, per total, 50-60% din gazul rusesc prin GNL în 2023.
Amintim că GNL este un gaz suprarăcit și foarte presurizat, transformat într-o stare lichidă potrivită pentru transportul pe distanțe lungi. Refacerea acestuia în gaz necesită echipamente specializate.