Platformele – una adresată personalului calificat din Germania, cealaltă vizând forţa de muncă calificată din alte ţări – pot fi accesate la adresele www.fachkraefte-offensive.de şi www.make-it-in-germany.com.

Prima vizează să pună în legătură muncitorii germani şi firmele din sectoare cu o puternică cerere – IT, telecomunicaţii, medicină. A doua promovează calitatea vieţii în Germania şi facilitează căutarea de locuri de muncă şi instalarea străinilor.
"În 2025, Germaniei îi vor lipsi, din motive pur demografice, până la 6 milioane de persoane cu vârstă de muncă. Dacă ne activăm mai întâi resursele neutilizate din ţară, dar şi, din ce în ce mai mult, pe cele din străinătate, Germania are şanse bune să rămână un stat puternic în competiţia mondială", a subliniat ministrul muncii, Ursula von der Leyen, într-un comunicat.

"Prin site-ul nostru, le vom arăta lucrătorilor calificaţi din străinătate de ce merită să trăiască şi să muncească în Germania şi, mai ales, că sunt sincer bineveniţi", a dat asigurări ministrul economiei, Philipp Roesler, într-o conferinţă de presă, precizând că acest instrument se adresează atât ţărilor din Uniunea Europeană, cât şi celorlalte.

În condiţiile îmbătrânirii demografice accelerate şi ale unui şomaj scăzut (6,7% în mai), guvernul german a făcut din recrutarea lucrătorilor calificaţi una dintre priorităţile sale. În 2011, Germania a atras cu 90% mai mulţi absolvenţi din Grecia decât în 2010, şi cu 52% mai mulţi din Spania, două ţări confruntate cu mari dificultăţi economice şi cu un şomaj ridicat mai ales în rândul tinerilor.
Sursa: Agerpres