Guvernul din Germania depune eforturi pentru a preveni sau, cel puțin, pentru a atenua impactul noilor tarife vamale suplimentare anunțate de Comisia Europeană asupra importurilor de automobile electrice chineze. Surse citate de Bloomberg din apropierea acestui dosar au informat că oficialii de la Berlin sunt optimiști că Uniunea Europeană va putea ajunge la o soluție prin discuții directe cu China.

Înainte chiar de anunțul făcut miercuri de Comisia Europeană, cea mai mare economie europeană a susținut posibilitatea unui acord cu China înainte ca noile tarife să intre în vigoare la data de 4 iulie.

Acord cu China înainte ca noile tarife să intre în vigoare

Oficialii din Germania consideră că există un spațiu de manevră. Ei subliniază că au susținere în blocul comunitar pentru această poziție. O altă sursă a menționat că atât China, cât și Uniunea Europeană vor trebui să facă concesii pentru a ajunge la un acord.

Miercuri, Comisia Europeană a notificat mai mulți producători auto chinezi. Printre aceștia se numără și gigantii BYD Co., Geely Automobile Holdings Ltd. și SAIC Motor Corp.. Ei au primit înștiințare despre impunerea unor tarife vamale suplimentare, care vor ajunge până la 48%, începând din luna viitoare. Se va aplica pentru importurile de automobile electrice. După introducerea acestor tarife provizorii, Bruxelles-ul va avea la dispoziție patru luni pentru a institui tarife definitive.

masina electrica, BYD
SURSA FOTO: Facebook/BYD

Autoritățile chineze au amenințat cu măsuri de represalii

Totuși, statele membre ale UE vor avea posibilitatea să renunțe la aceste tarife. Acest lucru se va petrece dacă cel puțin 15 țări membre, reprezentând minimum 65% din populația UE, se opun.

În replică, autoritățile chineze au amenințat cu măsuri de represalii în sectoarele agricultură, aviație și autoturisme cu motoare de mare putere. Ele au exprimat profunda lor dezamăgire și opoziție față de măsurile referitoare la automobilele electrice. Orice măsuri de represalii din partea Chinei ar putea afecta producătorii germani. E vorba inclusiv companiile auto Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG și BMW AG. Acestea sunt puternic dependente de vânzările realizate pe cea mai mare piață auto din lume.

Ministrul german al Economiei vrea să oprească ameninţarea unei escaladări a tarifelor

Ministrul german al Economiei, Robert Habeck, a făcut o declarație imediat după anunțarea deciziei Bruxelles-ului. El a spus că „avem acum o oportunitate să încercăm, şi sperăm să şi reuşim, să oprim” ameninţarea unei escaladări a tarifelor.

Habeck va călători în săptămâna următoare în China. El intenționează să discute acest subiect cu oficialii guvernamentali de la Beijing. Ministrul german a menționat încă de la finele lunii aprilie că decizia privind tarifele impuse Chinei nu ar trebui să fie automată. În opinia sa, ar trebui să fie adoptată în final de către politicieni.