cresterea vanzarilor de bilete de avion.Conform informatiilor furnizate de Institutul National de Statistica, in prima jumatate a anului, numarul total de curse s-a majorat cu 11% fata de perioada similara din anul trecut, iar numarul pasagerilor, cu 20%. Situatia pe cursele neregulate este si mai roz. Aici, traficul a crescut cu 237% (compania Volare a operat anul trecut doar doua luni), principalele tari de destinatie fiind Italia si Germania, tari unde romanii se duc la munca. In clasamentul aeroporturilor de destinatie din alte tari, cei mai multi pasageri pe curse regulate s-au imbarcat catre Paris (56.430), Amsterdam (53.511), Viena (53.248), M¨unchen (44.839), Frankfurt (34.095), Milano (33.829), Londra (33.073) si Budapesta (31.259). Cu toate acestea, in clasamentul tarilor de destinatie, situatia este alta: Germania (82.323), Italia (80.064), Franta (56.430), Olanda (53.511), Austria (53.248), Marea Britanie (33.073) si Ungaria (31.259).Iata cum arata situatia anului trecut referitor la raportul dintre zonele geografice si tipul de trafic. In jur de 75% din romanii care pleaca de la Otopeni zboara in Europa, iar ei sunt, in ordine, oameni de afaceri, turisti, studenti si muncitori. Aproximativ 12% pleaca spre America de Nord (SUA si Canada), iar ei sunt rudele romanilor stabiliti acolo, emigranti si turisti. Zona Asia&Pacific este cotata cu doar 5% din plecari, avioanele fiind pline de chinezii stabiliti in Romania, dar si de fetele care pleaca cu contracte de dansatoare. Pentru a se adapta cererii de pe piata, compania olandeza KLM va introduce de la 1 noiembrie al treilea zbor pe zi din Bucuresti catre Amsterdam, crescand astfel capacitatea cu 9%. „Doar 18% din pasagerii care se imbarca pentru Amsterdam raman in Olanda, restul sunt doar in tranzit. Din statisticile noastre reiese ca majoritatea iau alta cursa catre un oras din Europa de Nord, pe locul doi fiind SUA si Canada, pe locul trei, Japonia si Coreea, iar pe locul patru, Africa si India”, explica Alexandru Dobrescu, directorul KLM Romania. si compania Austrian Airlines si-a majorat numarul de zboruri. Compania austriaca opereaza acum 24 de zboruri saptamanale spre Austria, cu trei mai multe fata de anul trecut, cu plecare din Bucuresti, Timisoara si Cluj-Napoca, in parteneriat cu Tarom. Austrian are in program patru zboruri zilnice intre Bucuresti si Viena, precum si zece curse pe saptamana din Timisoara, plus trei curse din Cluj. Nivelul mediu al vanzarilor companiei, prin agentiile de turism autohtone, se ridica la circa 1,3 milioane de euro pe luna. Austrian a vandut in perioada ianuarie-august in jur de 25.000 de bilete in Romania, iar cota de piata a companiei a crescut de la 7 la 10%. si compania Tarom si-a marit capacitatea, anuntand recent adaugarea a doua noi destinatii, Sibiu si Arad, catre care sunt planificate cinci, respectiv trei curse pe saptamana. In plus fata de operarea cu trei frecvente pe zi catre Cluj si Timisoara, Tarom a crescut numarul de zboruri catre Iasi (6 pe saptamana), Bacau si Suceava (4 pe saptamana). De asemenea, a fost suplimentat numarul de zboruri catre M¨unchen (6 frecvente pe saptamana) si Milano (5 zboruri pe saptamana din Cluj si zboruri zilnice din Timisoara). Insa, daca anul trecut reprezentantii industriei estimau ca o crestere a numarului de locuri oferite la vanzare va atrage dupa sine o reducere a tarifelor, iata ca acum aceasta potentiala reducere s-a transformat in suprataxa de combustibil. In ultimele patru luni, barilul de petrol s-a scumpit cu 20 de dolari, atingand pretul record de 55,33 dolari. Majoritatea companiilor aeriene au introdus taxe pe segmentul de zbor, intre cinci si sapte euro pentru zborurile scurte, iar pentru cele lungi, intre zece si 17 euro. Mai mult, Aeroportul Otopeni intentioneaza sa majoreze taxele in medie cu 25%, pentru a face noi investitii. Daca acum un bilet spre Europa costa in medie 350 de euro, dupa majorarea taxelor va costa 437 euro, iar aceste taxe vor fi suportate de catre pasager.