Germania oprește subvenționarea mașinilor electrice

Programul Germaniei pentru subvenționarea achiziționării de vehicule electrice (EV) se va încheia mai devreme decât era planificat după ce aproximativ zece miliarde de euro au fost deja rambursați începând din 2016, a declarat Ministerul Economiei.

Aceasta reprezintă cel mai recent semn al reducerii cheltuielilor, ca urmare a adoptării bugetului revizuit pentru 2024, conform informațiilor transmise de Reuters.

Planurile de cheltuieli ale guvernului german au fost perturbate de o decizie a Curții Constituționale din luna trecută, care a blocat transferul a 60 de miliarde de euro, fonduri neutilizate pentru combaterea pandemiei, către inițiativele verzi.

Ca rezultat, unele programe menite să accelereze tranziția spre o economie verde în Germania au fost reduse pentru a se conforma noului buget adoptat.

Inițial, subvențiile pentru achiziționarea de vehicule electrice erau planificate să fie disponibile până la finalul anului 2024. Cei care au depus deja cereri pentru subvenții vor primi finanțarea convenită, dar nu se vor mai accepta noi solicitări începând cu ziua de luni.

Franța are o viziune diferită

Industria auto din Germania și-a extins gama de vehicule electrice ca răspuns la creșterea rapidă înregistrată de segmentul EV, unde China și SUA au depășit producătorii auto germani.

Conform datelor Autorității Rutiere Germane (KBA), la sfârșitul lunii aprilie, aproximativ 1,2 milioane de vehicule complet electrice circulau pe drumurile din Germania, o cifră mult sub obiectivul de 15 milioane de vehicule fixat pentru 2030.

Prețurile ridicate, autonomia limitată și lipsa stațiilor de încărcare, în special în zonele rurale, sunt considerate principalele motive pentru întârzierea în vânzările de vehicule electrice.

În schimb, politica franceză față de mașinile electrice se află la polul opus. Președintele francez a demarat o campanie prin care cetățenii francezi își pot cumpăra o mașină electrică la prețul de 100 de euro pe lună, într-un program ce se denumește leasing social.

Programul, care face parte din promisiunile electorale ale lui Macron, va avea 25.000 de beneficiari până în 2024, potrivit informațiilor furnizate de Le Figaro.