Germania, patria mașinilor, cucerită de Dacia. Marca românească a crescut exploziv în preferințele nemților

Dacia Duster

SURSA FOTO: Facebook, Dacia

Marca Dacia, cel mai important produs de export românesc, înregistrează succes după succes. Mai nou, „rupe” Germania. Nemții sunt înnebuniți după noul model Duster hibrid.

Germania, patria mașinilor, cucerită de Dacia. Marca românească a crescut exploziv în preferințele nemților

Dacia, principalul produs de export al României, are vânzări remarcabile nu doar pe plan intern, ci și în piețe auto de top, precum Germania. Acolo, Dacia reușește să se impună chiar în fața unor mărci cu tradiție, fiind la mare căutare atât datorită prețurilor competitive, cât și datorită evoluției tehnologice și adaptării la noile cerințe ale consumatorilor europeni.

Un exemplu semnificativ al succesului Dacia este modelul Duster hibrid, fabricat în România, care a înregistrat o creștere spectaculoasă a vânzărilor. Acest model nu doar că se aliniază tendinței crescânde de preferință pentru vehiculele hibride în Europa, dar marchează și o schimbare de paradigmă în ceea ce privește oferta Dacia. Noul Duster reprezintă o combinație între robustețea care a consacrat acest model și noile tehnologii care răspund preocupărilor legate de mediu și eficiență energetică.

Sandero rămâne cel mai vândut

În primele șapte luni ale anului 2024, Dacia a vândut în Germania 13.581 de unități Duster, ceea ce reprezintă aproximativ 30% din vânzările totale ale mărcii pe această piață. Aceste cifre subliniază atractivitatea modelului Duster pentru consumatorii germani, un public notoriu de exigent și atent la detalii.

Totuși, modelul Sandero continuă să fie cel mai bine vândut automobil din portofoliul Dacia în Germania, cu 19.000 de unități vândute în aceeași perioadă, o creștere impresionantă de 38% comparativ cu anul anterior. În ansamblu, Dacia a înregistrat o creștere de 10% a vânzărilor pe piața germană în 2024, confirmând astfel că brandul rămâne extrem de competitiv și apreciat în cea mai mare piață auto din Europa.

Un alt element esențial pentru viitorul Dacia este lansarea modelului Duster III, care a început deja să fie livrat odată cu încheierea producției vechii generații în iunie 2024. Noul Duster III nu doar că susține continuarea succesului acestui model emblematic, dar contribuie și la menținerea volumelor de producție ale uzinei de la Mioveni. Această uzină, un adevărat motor economic pentru regiune, a început deja pregătirile pentru un nou model revoluționar: Dacia Bigster. Acesta va fi primul SUV compact din gama Dacia și este așteptat să stabilească noi standarde pentru marca românească.

După noul Duster, vine Bigster

Lansarea Bigster reprezintă un pas strategic major pentru Dacia și Renault, având în vedere că se va poziționa într-un segment superior față de celelalte modele din gamă. Acest SUV compact va avea cel mai mare preț mediu din portofoliul Dacia, ceea ce se preconizează că va aduce venituri suplimentare semnificative pentru companie.

Renault mizează pe acest model pentru a accelera dezvoltarea afacerilor în România, cu o perspectivă solidă asupra creșterii profiturilor. În 2023, Automobile Dacia a realizat afaceri de 5,25 miliarde de euro, cu o producție de 322.000 de mașini, iar Bigster este așteptat să contribuie la depășirea acestor performanțe.

Deși Dacia se apropie de capacitatea maximă de producție a uzinei de la Mioveni, estimată la 350.000 de unități anual, lansarea Duster III va juca un rol crucial în menținerea acestor volume. Mihai Bordeanu, directorul general al Dacia pentru Europa de Sud-Est și România, a declarat că în 2024 producția se va apropia de această limită maximă, demonstrând astfel angajamentul mărcii de a răspunde cererii crescânde de pe piață.

Pregătirile pentru lansarea Bigster sunt deja în plină desfășurare, producția de serie a acestui model fiind programată să înceapă în 2025. Dacia Bigster va fi prezentat oficial la finalul lunii octombrie 2024, în cadrul prestigiosului Salon Auto de la Paris, un eveniment care marchează o nouă eră pentru marca românească.