Conform noului act normativ, în timpul deplasării unui vehicul autonom, acesta trebuie să aibă tot timpul la bord un șofer care să poată interveni în cazul în care vehiculul îi semnalizează asta. În baza acestei legi, marii producători germani precum Volkswagen, Daimler, BMW sau Opel își vor putea testa propriile vehicule pe șoselele din Germania. De altfel aceste companii au solicitat tot mai des în ultima perioadă o astfel de măsură, iar ministrul german al transporturilor, Alexander Dobrindt a numit noile tendințe din industrie „cea mai mare revoluție în domeniul mobilității de la inventarea automobilului și până astăzi”. Până acum vehiculele autonome erau acceptate pe șosele germane doar în cadrul unor teste specifice și în condițiii drastice de siguranță.
Deși noua lege le permite celor aflați la bordul unei mașini autonome să ia mâinile de pe volan, să vorbească la telefon și chiar să își ia ochii de la drum pentru a naviga pe net sau a trimite email-uri, vehiculele vor trebui să aibă la bord tot timpul o „cuite neagră” care să înregistreze toate detaliile călătoriei și mai ales momentele în care vehiculul se află sub controlul șoferului sau nu. Astfel va putea fi stabilit vinovatul în cazul unui incident neplăcut.
Conform noii legi, șoferul este vinovat pentru toate accidentele petrecute atunci când acesta se afla la bord, chiar dacă mașina se deplasa autonom. Totuși, dacă se va produce un accident din cauza unei defecțiuni a sistemului automat de pilotare, șoferul va fi exonerat, iar vina va reveni producătorului mașinii. În acest condiții rămâne de văzut cine – în afara șoferilor de test ai producătorului – va avea curajul să se lase condus de mașină. Oricum, legea actuală va fi modificată peste doi ani atunci când vor fi înțelese mai exact implicațiile includerii mașinilor autonome în traficul de zi cu zi.