Guvernul german intenţionează să stimuleze cererea de autovehicule electrice prin scutirea lor de la plata taxelor, informează un articol publicat miercuri în cotidianul Sueddeutsche Zeitung, care citează surse din interiorul coaliţiei guvernamentale.
Potrivit planurilor discutate de partidele care formează coaliţia la putere, persoanele care cumpără un autovehicul electric până în 2020 nu vor trebui să plătească taxa pe autovehicul timp de 10 ani. De asemenea, sprijinul oferit de Guvernul german include şi un program de cercetare care să stimuleze dezvoltarea bateriilor utilizate de automobilele electrice.
Sueddeutsche Zeitung susţine că grupurile parlamentare ale conservatorilor conduşi de cancelarul Angela Merkel şi ale partenerilor social democraţi au căzut de acord asupra punctelor principale şi urmează să definitiveze întregul pachet până joi. Există şi posibilitatea introducerii unor stimulente pentru achiziţia de automobile electrice, însă aceasta va fi discutată ulterior la o reuniune a cancelarului Angela Merkel cu ministrul Economiei, Sigmar Gabriel, şi cu şefii companiilor auto din Germania.
Obiectivul Guvernului german este ca, în anul 2020, un milion de automobile electrice să ruleze pe drumurile din Germania. În ceea ce îi priveşte pe constructorii auto germani, BMW, Mercedes şi Volkswagen produc deja automobile electrice, iar Audi şi Porsche au planuri referitoare la producţia unor astfel de automobile.
Cu toate acestea, deocamdată, vânzările de vehicule electrice pe cea mai mare piaţă auto din Europa sunt modeste. În 2014, aproximativ 19.000 de automobile electrice au fost vândute în Germania, unde, la finele lui 2014, erau doar 2.400 de staţii de încărcare şi aproximativ 100 de puncte de încărcare rapidă.
Solicitările pentru sprijinirea vânzărilor de automobile electrice au crescut la finele anului trecut, după scandalul manipulării emisiilor poluante de către Volkswagen. Atât Sigmar Gabriel, cât şi ministrul german al Mediului, Barbara Hendricks, au cerut atunci introducerea unei cote privind automobilele electrice. AGERPRES