"Există o investigaţie legată de complicitatea la fraudă. Noile probe vizează angajaţi necunoscuţi ai companiei", a declarat un purtător de cuvânt al Procuraturii din Stuttgart referindu-se la cazul Bosch, în urma informaţiilor apărute joi în presă.
Investigaţia în cazul Bosch a început în urmă cu câteva săptămâni şi are legătură cu ancheta privind angajaţii Daimler, a precizat purtătorul de cuvânt.
Sediile Bosch şi Daimler sunt în Stuttgart.
Bosch furnizează Daimler un soft de management al motoarelor iar procurorii verifică dacă producătorul auto a folosit ilegal softul pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.
Vineri, un un purtător de cuvânt al Bosch a declarat: "Compania nu comentează problemele legate de investigaţii şi litigii, din cauza naturii sensibile a acestora din punct de vedere legal".
Procurorii au anunţat că vor colabora strâns cu autorităţile din SUA.
În martie, procurorii din Stuttgart (landul Baden-Wuerttemberg, sudul Germaniei) au confirmat că-i investighează pe unii angajaţi ai Daimler sub suspiciunea de fraudă şi reclame care îi induc în eroare pe cei care achiziţionează vehicule diesel.
Până acum, procurorii şi grupul auto nu au oferit detalii suplimentare privind percheziţiile.
În februarie, Bosch a anunţat că va plăti peste 327,5 milioane de dolari pentru a-i compensa pe proprietarii din SUA ai vehiculelor Volkswagen implicate în scandalul emisiilor (Dieselgate). Bosch, cel mai mare furnizor de piese auto din lume, produce un program de management al motoarelor diesel folosit de principalii producători auto, inclusiv VW. Anul trecut, Bosch a recunoscut că a livrat componente (aşa numitele sisteme de injecţii common rail) pentru maşinile diesel Volkswagen pe care ar fi fost instalate în SUA sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.
Proprietarii de maşini cu motoare diesel au dat în judecată Bosch în 2015, susţinând că firma ar fi ajutat la executarea softului care a permis VW să încalce reglementările privind emisiile şi au susţinut că Bosch a fost ''un participant activ şi informat'' în schema îndelungată a celor de la Volkswagen.
Conform acordului încheiat cu autorităţile din SUA, Bosch va plăti 163,3 milioane de dolari pentru a-i despăgubi pe clienţii americani care deţin autovehicule VW cu motor diesel de doi litri, fiecare proprietar urmând să primească 350 de dolari, în timp ce deţinătorii de autovehicule VW cu motor diesel de trei litri vor primi 113,3 milioane de dolari, fiecare proprietar urmând să primească 1.500 de dolari.
Într-un comunicat al Bosch se arată că firma nu a admis delictul dar a decis să încheie litigiul pentru a se concentra pe un proces extensiv de transformare demarat de grupul german.
În România, la Blaj, Bosch a inaugurat în 2007 două unităţi de producţie pentru tehnică liniară şi o unitate de producţie în domeniul auto. În 2014, a fost inaugurat şi un centru de dezvoltare şi cercetare pentru tehnologia auto. La Blaj, compania are 1.200 de angajaţi, la care se vor adăuga alţi 300, iar până în 2020 firma doreşte să ajungă la 2.000 de salariaţi. Pe plan global, Bosch are peste 300.000 de angajaţi şi 350 de filiale în mai mult de 50 de ţări.
În 2013, Daimler a inaugurat oficial, la Sebeş, în România, unitatea de producţie pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz.
AGERPRES