„Am ajuns la un acord cu Germania cu privire la utilizarea viitoare a combustibililor ecologici în autoturisme”, a scris vicepreşedintele Comisiei Europene, Frans Timmermans, pe contul său de Twitter.
„Vehiculele echipate cu motoare pe combustie vor putea fi înmatriculate şi după 2035, dacă utilizează exclusiv carburanţi neutri din punct de vedere a emisiilor de CO2”, a precizat la rândul său ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing.
Urmează ca Uniunea Europeană să adopte în cel mai scurt timp posibil reglementările cu privire la standardele de CO2 ale automobilelor, iar Executivul comunitar va veni cu paşii legali necesari pentru o prevedere care permite clasificarea autoturismelor care utilizează combustibili ecologici drept neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.
Germania NU a fost de acord cu interzicerea totală a mașinilor cu motoare cu combustie
Germania nu a fost de acord cu planurile Uniunii Europene de a interzice efectiv vânzarea de mașini noi cu motoare cu combustie din 2035, spune ministrul de Finanțe Christian Lindner.
Comisia Europeană și-a propus ca până în 2030, emisiile de gaze cu efect de seră să fie reduse cu 55% față de nivelurile înregistrate în 1990. Astfel, CE a propus o reducere de 100% a emisiilor de CO2 ale mașinilor noi până în 2035. Așadar, începând de atunci, ar fi imposibil să se vândă mașini cu motoare cu combustie.
Pe acest fond, ministrul german al Finanțelor a precizat, în cadrul unui eveniment găzduit de asociația industrială germană BDI, că or continua să existe nișe pentru motoarele cu combustie, astfel că o interdicție este greșită și a spus că guvernul nu va fi de acord cu această legislație europeană.
Parlamentarii din Parlamentul European au votat în favoarea unei interdicții efective în UE privind vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel începând cu 2035, respingând încercările de a slăbi propunerea de a accelera trecerea Europei la vehiculele electrice.
Votul susține un pilon cheie al planurilor Uniunii Europene de a reduce emisiile nete de gaze cu efect de încălzire a planetei cu 55% până în 2030, față de nivelurile din 1990 – un obiectiv care necesită reduceri mai rapide ale emisiilor din industrie, energie și transporturi.
Parlamentarii au sprijinit o propunere făcută de Comisia Europeană anul trecut, care prevedea o reducere de 100% a emisiilor de CO2 ale mașinilor noi până în 2035, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de vehicule alimentate cu combustibili fosili în UE începând cu această dată.