Germania NU este de acord cu interzicerea totală a mașinilor cu motoare cu combustie
Germania nu este de acord cu planurile Uniunii Europene de a interzice efectiv vânzarea de mașini noi cu motoare cu combustie din 2035, spune ministrul de Finanțe Christian Lindner.
Comisia Europeană și-a propus ca până în 2030, emisiile de gaze cu efect de seră să fie reduse cu 55% față de nivelurile înregistrate în 1990. Astfel, CE a propus o reducere de 100% a emisiilor de CO2 ale mașinilor noi până în 2035. Așadar, începând de atunci, ar fi imposibil să se vândă mașini cu motoare cu combustie.
Pe acest fond, ministrul german al Finanțelor a precizat, în cadrul unui eveniment găzduit de asociația industrială germană BDI, că or continua să existe nișe pentru motoarele cu combustie, astfel că o interdicție este greșită și a spus că guvernul nu va fi de acord cu această legislație europeană.
Parlamentarii UE susțin interzicerea noilor mașini pe bază de combustibili fosili începând cu 2035
Parlamentarii din Parlamentul European au votat în favoarea unei interdicții efective în UE privind vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel începând cu 2035, respingând încercările de a slăbi propunerea de a accelera trecerea Europei la vehiculele electrice.
Votul susține un pilon cheie al planurilor Uniunii Europene de a reduce emisiile nete de gaze cu efect de încălzire a planetei cu 55% până în 2030, față de nivelurile din 1990 – un obiectiv care necesită reduceri mai rapide ale emisiilor din industrie, energie și transporturi.
Parlamentarii au sprijinit o propunere făcută de Comisia Europeană anul trecut, care prevedea o reducere de 100% a emisiilor de CO2 ale mașinilor noi până în 2035, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de vehicule alimentate cu combustibili fosili în UE începând cu această dată, scrie Reuters.
Încercările unor parlamentari de a reduce obiectivul la o reducere de 90% a emisiilor de CO2 până în 2035 au fost respinse
Scopul este de a accelera trecerea Europei la vehiculele electrice și de a încuraja producătorii de automobile să investească masiv în electrificare, cu ajutorul unei alte legi europene care va obliga țările să instaleze milioane de încărcătoare de vehicule.
Constructorii auto, printre care Ford și Volvo, au susținut public planul UE de a opri vânzările de mașini cu motoare cu combustie până în 2035, în timp ce alții, printre care Volkswagen, își propun să nu mai vândă mașini cu motoare cu combustie în Europa până la acea dată.