Germania vs Temu. Guvernul de la Berlin vrea să ia măsuri împotriva magazinului online „Temu” (China) pentru că i-ar manipula pe oameni, în special pe cei tineri, să cumpere isteric.
Germania acuză magazinul online Temu că manipulează tinerii să cumpere isteric
Germania vs Temu. Guvernul de la Berlin a luat o atitudine fermă împotriva platformei chinezești de cumpărături online „Temu”, acuzând-o că folosește tactici comerciale înșelătoare și manipulative, în special împotriva tinerilor. Christiane Rohleder, responsabilă cu protecția consumatorilor din Germania, a zis că Temu folosește trucuri de marketing ca jocuri, roți norocoase și oferte limitate în timp pentru a atrage clienții cu promoții tentante.
„Aceste strategii creează impresia de reduceri excepționale și sunt problematice când țintesc grupuri vulnerabile precum tinerii,” a explicat ea într-un interviu oferit presei locale.
Legile din Uniunea Europeană (UE), mai ales Directiva UE despre serviciile online, interzic folosirea unor tactici de manipulare pe platformele de internet.
„Este esențial să asigurăm respectarea și aplicarea eficientă a acestor reglementări,” a zis oficialul german.
La sugestia Steffi Lemke de la Ministerul Protecției Consumatorilor din Germania, Guvernul de la Berlin a criticat puternic Temu.
Acuzațiile Executivului sunt susținute de un raport detaliat al Federației Organizațiilor Germane pentru Protecția Consumatorilor. Raportul arată că Temu are multe probleme, ca oferte false și recenzii dubioase. Pe baza acestor informații, Asociația Consumatorilor din Germania se gândește să dea în judecată magazinul online ca să o determine să renunțe la practicile greșite.
„Promovarea principiului de “design corect” în toate serviciile digitale este crucială pentru protejarea consumatorilor și pentru menținerea unei piețe corecte,” a adăugat Christiane Rohleder.
Temu vine cu noi oferte pentru a stimula cumpărăturile
Magazinul online vine cu noi oferte pentru a stimula cumpărăturile, schimbând modul în care oamenii decid să cumpere. Îi determină pe oameni să creadă că au nevoie să cumpere ceva. Asta e o problemă serioasă, mai ales că ținta lor principală sunt tinerii cumpărători. Astfel de tactici sunt ilegale.
Este nevoie de măsuri serioase împotriva tacticilor manipulative și a celor care creează dependență. Consumatorii din Germania acuză platforma chinezească că îi înșeală cu oferte false. Se pare că ar avea și recenzii dubioase și un design care îi influențează să cumpere.
„Lupta” dintre Germania și Temu a izbucnit cu puțin timp înainte ca cancelarul federal al Germaniei, Olaf Scholz, să efectuează o vizită oficială în China.