Viitorul maşinilor pare electric, iar tot mai multe ţări îşi stabilesc ţinte pentru renunţarea la autoturismele pe benzină şi motorină. Surpriza anului vine însă din Germania, care nu este de acord cu renunţarea totală la motoarele de tip clasic. Pe ce mizează nemţii?
Una dintre iniţiative discutate la Summit-ul COP26 privind schimbările climatice a avut drept scop fixarea unui termen de renunţare la motoarele auto cu ardere internă.
Germania spune pas. Motoarele cu ardere internă ar avea încă un viitor
Surpriză, însă! Germania nu doreşte să se alăture acestei iniţiative, această ţară dorind să dezvolte, pentru viitor, combustibili sintetici cu emisii extrem de reduse.
Iniţiativa elaborată la Summit-ul de la Glasgow a atras cel puţin 24 de ţări şi 8 producători auto. Cu toţii se vor angaja să susţină producerea, până în 2035, numai a autoturismelor şi autoutilitarelor uşoare fără emisii poluante pe principalele pieţe auto, iar până în 2040 la nivelul întregului glob.
Ministrul Transporturilor de la Berlin a declarat însă: “Germania nu va semna acum o astfel de iniţiativă”.
Andreas Scheuer explică faptul că tehnologia motoarelor cu ardere internă va fi folosită în continuare, însă nu cu combustibili fosili, notează Die Welt şi Handelsblatt, citate de Mediafax.
“Tehnologia motoarelor cu ardere internă pe bază de combustibili fosili va fi abandonată în anul 2035. Dar tehnologia motoarelor cu ardere internă va continua. Noi vrem să atingem neutralitatea climatică prin combustibili sintetici şi să dobândim un avantaj tehnologic”, a declarat oficialul german.
Pe ce tipuri de combustibili sintetici mizează Berlinul?
Germania va susţine în continuare investiţiile în vehicule cu propulsii hibride şi electrice, însă, pe lângă acestea, va dezvolta şi motoare cu ardere internă ce folosesc combustibili sintetici mult mai puţin poluanţi, precum benzina sintetică, gazul natural comprimat sau biometanul.
Volkswagen şi Toyota, principalii producători auto din lume, nu se vor alătura nici ei iniţiativei decise la COP26. Se pare că nici Stellantis, Honda, Nissan, Hyundai sau BMW nu se vor alătura iniţiativei, scrie presa germană.
În schimb, Mercedes-Benz, Volvo, BYD, Jaguar Land Rover, o unitate a companiei Tata Motors, Ford şi General Motors vor susţine iniţiativa stabilită la Summit-ul privind schimbările climatice.