Într-un interviu publicat duminică pe platforma The Pioneer, Hartung a subliniat că, dacă întreaga producție mondială anuală de 90 de milioane de vehicule rutiere ar fi convertită imediat, ar dura 16 ani pentru a electrifica întreaga flotă mondială de 1,4 miliarde de vehicule. Bosch, un furnizor major pentru industria auto, va continua să producă motoare cu ardere internă, care ulterior vor trebui să fie înlocuite.
„Acest proces va necesita un interval dublu de timp, de cel puțin 30 până la 35 de ani, pentru a electrifica toate automobilele din lume”, a explicat Hartung. El a adăugat că unele categorii de vehicule nu vor putea fi electrificate și că tehnologia motoarelor cu combustie va continua să fie produsă în Germania, deoarece este nevoie de ea pe piețele din afara Europei.
Hartung a evidențiat că inovațiile necesare încă nu sunt disponibile, exemplificând cu vehiculele agricole. O combina agricolă, spre exemplu, trebuie să funcționeze până la 12 ore pe zi și consumă între 250 și 300 de kilowați pe oră. „Dată fiind cantitatea de baterii necesare pentru a atinge această performanță, cel mai probabil vehiculul ar intra în pământ”, a comentat Hartung.
Cu toate acestea, Hartung a respins ideea că Uniunea Europeană a adoptat o abordare prea rapidă în stabilirea țintelor de renunțare la automobilele cu motoare cu combustie. „În ceea ce privește obiectivele climatice, era crucial să se stabilească mai întâi o țintă”, a subliniat el.
Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, cu o prezență de 30 de ani și în România, unde operează prin șase entități și avea aproximativ 9.830 de angajați la 31 decembrie 2022. De asemenea, în București există o filială a BSH Hausgerate GmbH, activă în domeniul aparatelor electrocasnice.
Mașini electrice sunt în continuare extrem de scumpe
Conform unei analize realizate de organizația Transport&Environment (T&E), citată de Asociația 2Celsius, vânzările de mașini electrice (BEV) au înregistrat o creștere semnificativă în Europa anul trecut, cu 28%, și cu peste o treime doar în cadrul Uniunii Europene (UE), comparativ cu datele din 2022. Cu toate acestea, constructorii auto nu au reușit să aducă pe piață modele accesibile.
Potrivit raportului specializat, vânzările de BEV în UE au atins 1,5 milioane de unități în prezent, iar cota de piață a acestui segment a crescut la 14,6% în 2023 față de 12,1% în anul precedent.
În ceea ce privește distribuția vânzărilor de mașini electrice 100%, pentru unele companii producătoare de automobile, aceasta a stagnat (cum ar fi Stellantis și VW) sau chiar a scăzut (cazurile Renault, Ford și JLR).
La nivel global, Europa se află în urma Chinei, unde vânzările și creșterea acestora sunt mai mari. În China, BEV-urile au reprezentat 24,7% din totalul vânzărilor auto în 2023, în creștere față de 21,3% în 2022.