Brandurile Volkswagen şi BMW au raportat scăderi ale vânzărilor de 18,6% şi, respectiv, 8,9% luna trecută, în timp ce livrările Renault şi Ford au urcat cu 15,7% şi, respectiv, 0,5%. 

Procentul de vehicule cu motoare diesel din totalul autoturismelor noi înmatriculate pe cea mai mare piaţă auto din Europa a scăzut în februarie cu 10,5%, la 43,4%, a anunţat KBA. 

În primele două luni din acest an, vânzările de autoturisme noi în Germania au crescut cu 3,5%, la 485.001 de unităţi, în timp ce Dacia a raportat un avans de 26,2%, la 8.289 vehicule. 

Brandurile Renault şi BMW au raportat creşteri ale vânzărilor de 20,5% şi, respectiv, 4%, în perioada ianuarie-februarie 2017, în timp ce livrările Ford au urcat cu 3% iar Volkswagen a raportat un declin de 7,4%. 

Vânzările de autoturisme noi în Germania au înregistrat în 2016 cel mai semnificativ avans din ultimii şapte ani, datorită ratelor scăzute ale dobânzilor şi ieftinirii combustibilului, arată datele publicate recent de Asociaţia Producătorilor Germani de Automobile (VDA). 

Înmatriculările de vehicule pe cea mai mare piaţă europeană au urcat anul trecut cu 5%, la 3,35 milioane de unităţi, cel mai ridicat nivel din 2009. 

"Anul acesta, ritmul de creştere al pieţei auto germane va încetini considerabil. O creştere suplimentară va fi dificil de realizat, ţinând cont de nivelul deja ridicat al vânzărilor", a declarat Peter Fuss, de la Ernst&Young. 

Acesta se aşteaptă ca înmatriculările de vehicule pe cea mai mare piaţă europeană să crească în 2017 cu 2%. 

 AGERPRES