Operatorul low cost Germanwings, parte a Eurowings, afiliată companiei germane Lufthansa estimează un număr de 50.000 de pasageri pe rutele operate dinspre şi către România. Anul trecut compania a transportat pe aproximativ 30.000 de pasageri, pe ruta Bucureşti-Koln. Tot anul acesta a crescut şi gradul de ocupare al curselor. Dacă în 2007 gradul de ocupare era de 81,3%, în 2008 acesta a crescut la 82,5%. Anul acesta compania a introdus două noi destinaţii: Sttudgard şi Berlin, ambele operate din Bucureşti. „Am avut în teste şi ruta Cluj-Koln, care a avut un grad de încărcare de peste 80% şi rezultatele au fost mult mai bune decât ne aşteptam”, spune Andreas Engel, PR Manager International al companiei.

 

Dintre rutele cu escală efectuate de operatorul german din România, cele mai multe cerinţe au fost pe destinaţia Viena cu escală la Koln. Succesul curselor efectuate din România i-a determinat pe cei de la Germanwings să ia în calcul creşterea frecvenţei zborurilor începând cu anul viitor. Celor opt curse săptămânale li se vor adăuga încă una, chiar două din 2009.

 

Peste 42% din pasagerii Germanwings sunt oameni de afaceri. „Acest procentaj poate ajunge la anul, în contextul crizei economice chiar la 50%”, declară pentru Capital Engel. În acelaşi context, compania şi-a redus numărul aeronavelor de la 29 la 25 de aparate de zbor.

 

Pentru acest final de an, compania estimează o cifră de afaceri de 600 de milioane de euro şi peste opt milioane de pasageri la bordul aeronavelor sale. Deşi compania nu a furnizat cifre privind cifra de afaceri pe România, Engel a precizat că veniturile Germanwings pe plan local au crescut cu 10-15% faţă de anul trecut. Peste 99% din bilete vândute de către Germanwings sunt achiziţionate prin intermediul internetului, tocmai de aceea la ora actuală nu se justifică deschiderea unui birou în România.