Campionatul Mondial de Fotbal şi majorarea TVA-ului la 24% i-a determinat pe români să îşi cumpere un televizor nou, conform unui studiu Gfk.
Cel mai mare volum al vânzărilor a fost atins în săptămâna (28 iunie- 4 iulie), mai specific în ultimele zile ale lunii iunie, cu scurt timp înaintea majorării TVA-ului care a avut loc la 1 iulie.
Veştile privind creşterea TVA-ului la 24% şi în consecinţă creşterea preţurilor au influenţat opinia publică în direcţia concretizării imediate a unor achiziţii.
Acest lucru arată încă o dată că deşi cererea este prezentă pe piaţă, efectele recesiunii economice îl fac pe consumator să-şi amâne achiziţiile importante. De asemenea, se poate observa şi sensibilitatea crescută a consumatorului român la anumiţi stimuli precum promoţiile, ofertele avantajoase şi la produsele cu un raport calitate-preţ ridicat.
Anul trecut, au fost vândute 238 de milioane de televizoare în toată lumea, iar în raportul Digital World 2010, GfK Retail and Technology estimează o cifră de 252 milioane de televizoare vândute la nivel global. Acelaşi trend este valabil şi pentru România, unde se aşteaptă ca vânzările totale de televizoare plate să depăşească uşor volumul atins în 2009, cu 5-10% rată de creştere.
Considerând rata de penetrare a televizoarelor cu ecran plat în jur de 10%, precum şi scăderea vânzărilor de televizoare cu tub, piaţa românească de televizoare plate are încă multe de oferit în termeni de creştere. Acum piaţa este dominată de modele cu diagonale mici sau medii. Modelele de 26 inch şi de 32 inch sunt cele mai potrivite pentru bugetele modeste ale consumatorilor români, ceea ce le face să fie intens promovate pe piaţă.
SURSA: GfK