„O bună parte a conversaţiilor online despre mărci sunt acum controlate de consumatori. Brandurile se pot face auzite în noul context doar dacă ştiu cum să asculte vocea consumatorilor şi să reacţioneze rapid şi pertinent la temele puse în discuţie”, spune Andi Dumitrescu, Director General GfK România.
Prin noile soluţii digitale de cercetare, GfK România urmăreşte mai mulţi indicatori în conversaţiile purtate în mediile sociale despre mărci: cât de populare sunt acestea, contextul în care oamenii vorbesc despre ele, motivele de satisfacţie sau insatisfacţie în raport cu mărcile, posibilele surse care pot declanşa crize de comunicare sau idei pentru inovaţie.
Noile instrumente îmbină soluţiile automatizate de Web Mining (căutare online după cuvinte cheie) cu analiza calitativă a discuţiilor care permite interpretarea corectă a ironiilor şi nuanţelor din exprimare, fapt ce duce la o precizie de 95% a analizei contextului şi sentimentelor consumatorului.
Luna trecută, GfK a achiziţionat la nivel global Sensemetric Web & Social Media Mining, companie specializată în cercetarea şi monitorizarea social media. Sensemetric, setul de soluţii al companiei cu acelaşi nume, a fost lansat pe piaţă în 2009, iar organizația în sine a fost unul dintre partenerii preferați de GfK încă din 2011. Sensemetric Web & Social Mining a fost înființată în 2012 și este o companie de consultanță de social media full-service la nivel internaţional.