‘Retailul din România este acum în zona adolescenţei. Comerţul modern din România acoperea 10% din piaţa totală, în 2000. În 2013, este pentru prima oară când comerţul modern acoperă majoritatea, respectiv 53%’, a spus Răschip.

Reprezentanta GfK România a menţionat faptul că, la capitolul încredere în retail, românii sunt stabili, dar se situează alături de bulgari.

‘Încrederea românilor în retail este extrem de stabilă, nici nu creşte, nici nu scade, pare că a îngheţat. În 2013, am ajuns cu neîncrederea la nivelul minim în rândul ţărilor europene. Sunt foarte multe ţări care ne-au întrecut, cum ar fi Ungaria. Suntem la paritate cu bulgarii, dar aceştia vin pe un trend ascendent. În 2013, în total cumpărături de produse casnice există o foarte uşoară creştere, de 1% în valoare. La un coş de 60 de categorii există o creştere de 4,5%, însă vestea proastă este că inflaţia pe Food a fost de 7%. Cu alte cuvinte, consumatorul român nu a mai absorbit inflaţia în consumul de casnice. În ansamblu, românii au cumpărat produse mai ieftine în 2013, faţă de anul anterior’, a explicat Raluca Răschip.

Conform celui mai recent studiu GfK TEMAX România, al treilea trimestru din 2013 a fost, până acum, cel mai bun din acest an pentru piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată atât în ceea ce priveşte valoarea totală înregistrată, de 410 milioane de euro, cât şi rata de creştere, de aproape 6% faţă de perioada similară din 2012.

Cu excepţia pieţei de imprimante şi multifuncţionale şi piaţa de electronice, sectoare ce au înregistrat stagnări, şi piaţa foto, care a continuat pe un trend negativ, toate sectoarele monitorizate de GfK TEMAX au marcat rate de creşteri pozitive în T3 2013 în ceea ce priveşte valoarea.

Cu o rată de creştere de aproape 12% şi o valoare totală de 115 milioane de euro, Telecom-ul a rămas cel mai mare sector de pe piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată. În trimestrul analizat, cea mai mare creştere din acest trimestru a fost înregistrată pe piaţa de electrocasnice mici, cu mai mult de 12% peste valoarea din acelaşi trimestru al anului precedent.

De asemenea, sectorul electrocasnicelor mari confirmă evoluţia bună din trimestrul precedent cu un al doilea trimestru de creştere, aproximativ 8% peste trimestrul al treilea din 2012.

Unul dintre cele mai importante evenimente dedicate comerţului tradiţional şi online din acest an, retailArena, a debutat, marţi, la Bucureşti, iar timp de două zile, în perioada 19-20 noiembrie, vor fi prezentate cele mai recente tendinţe din industrie, opinii inovatoare şi studii de caz de succes, dar şi sesiuni de workshop şi dezbateri. AGERPRES