Piaţa românească de bunuri de folosinţă îndelungată a crescut cu 2% în 2012 faţă de anul precedent şi s-a cifrat la 1,4 miliarde de euro, a declarat luni, la o conferinţă pe tema aplicaţiilor de internet, Andreea Coca, consultant cercetare la firma de cercetare de piaţă GfK România.
Potrivit acesteia, piaţa de telefoane mobile de tip smartphone s-a cifrat în 2012 la 995.000 de unităţi, în valoare de 249 milioane euro, în creştere cu 37%. Smartphone-urile reprezintă în România 25% din totalul telefoanelor mobile, informează Agerpres.
‘Anul 2012 a fost salvat de trimestrul IV, când a fost înregistrată o creştere de 10% faţă de perioada similară din 2011. Electrocasnicele nu au fost la mare căutare în 2012, au crescut electronicele, produsele foto, de telecomunicaţii şi IT’, a spus reprezentanta GfK.
Gradul de utilizare a internetului fix a crescut cu 9 puncte procentuale în 2012, la 49%, iar în mediul urban a ajuns la 61%, în timp ce gradul de utilizare a internetului mobil se situează la 36%.
Cea mai mare creştere a fost înregistrată de tablete, piaţa crescând anul trecut de aproape cinci ori şi s-a cifrat la 270.000 unităţi, în valoare de 293 milioane lei. Conform estimărilor, trendul va continua şi în perioada următoare. Vânzările de televizoare cu ecran plat s-au cifrat anul trecut la 750.000 unităţi, în valoare de 250 milioane euro.
Sursa: Agerpres