Compania deține în portofoliu mărcile Peugeot, Citroën, DS Automobiles și Opel.

Președintele Trust Motors, Gheorghe Dolofan, este cel ce a dat curs întrebărilor.

Cu ce cifră de afaceri și cu ce profit net ați încheiat anul 2023?

Strategia anului trecut s-a bazat pe stabilitatea echipei și adaptarea la comportamentul actual al consumatorului. Cred cu tărie că am început un proces de lungă durată și oarecum anevoios de reorganizare a companiei. Rezultatele acestui proces se vor vedea în următorii 3-5 ani.

Până atunci ne focusăm pe echilibru și dezvoltare. Cifrele de anul acesta sunt conform preconizărilor. Avem un turnover de 708.068.624 RON cu un profit de 31.092.118 RON.

Ce cifră de afaceri și profit estimați pentru finalul anului 2024?

Vom continua ritmul de reconstrucție și dezvoltare început anul trecut. Drept urmare îmi doresc să păstrez cifrele acestui an. Iau totuși în considerare o rată de diferență față de anul anterior.

Ce investiții ați realizat în ultimul an? Ce investiții aveți plănuite pentru următorul sau următorii ani?

Îmi doresc ca Trust Motors să fie un motor pentru toate businessurile în care eu și familia mea suntem implicați și să creez un liant între această companie și celelalte companii care au ca obiect de activitate produse sau servicii în industria auto.

Așadar toate investițiile vor merge în dezvoltarea și consolidarea acestui viitor grup.

Care au fost principalele provocări prin care a trecut compania dumneavoastră în ultimul an?

Provocările au fost multe și așa este normal, altfel un business nu se poate maturiza și dezvolta.

Una dintre cele mai importante provocări atât pentru noi cât și pentru întreaga piață auto a fost introducerea pe piața românească a jucătorilor ce importă mașini chinezești.

Care sunt diferențiatorii companiei dumneavoastră în piața în care activați?

În primul rând experiența de peste 30 de ani în industrie, portofoliul de mărci și varietatea de produse ce includ – turisme (inclusiv gama electrificată), autoutilitare (inclusiv motoare 100% electrice), rulote, autorulote.

Un alt diferențiator este reprezentat de rețeaua de distribuție ce însumează 104 puncte de vânzare în întreaga țară și servicii ce acoperă toate nevoile clienților, de la vânzarea de mașini, produse financiare și asigurări, până la toată gama de servicii post-vânzare.

Cum vă selectați și fidelizați angajații?

Majoritatea angajaților sunt deja seniori în cadrul companiei, sunt dedicați și implicați, pasionați de industrie și dezvoltare.

Un mediu de lucru prietenos, un colectiv legat și deschiderea mea de a vorbi cu fiecare în parte, acestea sunt elementele care țin echipa unită și toate acestea. Toate acestea sunt însoțite de un mediu de lucru pozitiv, pachetul salarial și formările profesionale.

Cum ați caracteriza mediul economic din România?

Mediul economic actual este încă destul de fluid, aspect determinat de frecventele modificări la nivel guvernamental. Cu toate acestea piața îți oferă multe oportunități de business și dezvoltare, important este să ai un apetit crescut pentru risc și investiții.

Cum vedeți viitorul economic al țării? Dar al companiei dumneavoastră în acest mediu?

Având în vedere că este un an electoral pe toate planurile, cred că va urma o perioadă interesantă. Această perioadă care va fi ghidată de rezultatele alegerilor, așadar consider că trebuie să ne înarmăm cu răbdare și deschidere pentru a observa oportunitățile ce vor apărea.

Dacă ar fi să vă caracterizați compania printr-o frază, care ar fi aceea?

Îmi place un citat al lui Jim Collins: „Provocarea nu este doar aceea de a clădi o companie care să reziste, ci una care să merite rezistenţa.”

Cât de mult v-a afectat situația tensionată de la granițele României? Puteți da exemple concrete?

A fost o perioadă complicată și încă mai este. Debutul ei a fost răsunător, pe parcurs ne-am repliat și am ajuns să o gestionăm destul de bine.