Gheorghe Turda cântă pentru români, nu pentru bani
Gheorghe Turda, cunoscutul interpret de muzică populară, a dezvăluit detaliile privind spectacolele pe care intenționează să le susțină în cadrul campaniei electorale din 2024.
El a oferit informații despre repertoriul său muzical, prezentând și piesele pe care intenționează să le includă în aceste evenimente.
„Știu să cânt în vreo 15 limbi, enumăr câteva, germană, rusă, italiană, franceză, spaniolă, turcă. Inclusiv în maghiară știu să cânt, căci am avut colegi de școală unguri, în Săpânța.
Ei m-au învățat maghiara, iar eu i-am învățat să vorbească bine românește.
Cele mai frumoase piese, pe care eu le cânt în campaniile electorale, sunt cântecele patriotice, eu fiind, de fapt, primul cântăreț din România care le-a relansat, în 1970, și anume, ”Așa-i românul”, ”Treceți, batalione române, Carpații!”, a declarat Gheorghe Turda, pentru Playtech Știri.
Gheorghe Turda este remunerat în cadrul campaniilor electorale cu sume care, conform declarațiilor sale, nu ating cote exorbitante. Ele se situează în apropierea tarifelor sale obișnuite.
Conform informațiilor primite de la apropiații săi, solistul percepe un onorariu de peste 1.500 de euro pentru fiecare recital susținut.
„Să se rețină că eu fac politică românească și cânt pentru români, nu pentru banii partidelor! Onorariul este la buna înțelegere cu organizatorii, se dă în funcție de valoarea artistului.
Nu sunt sume foarte mari, ne facem însă datoria, la scenă. Spectacolele vor începe de prin aprilie 2024, cu câteva luni înainte de alegeri, așa este mereu”, a mai menționat Turda.
Gheorghe Turda a subliniat faptul că nu se lasă influențat de culoarea politică. El spune că este deschis să accepte aproape orice contract care i se oferă.
Care sunt cântăreții preferați ai politicienilor, în campaniile electorale
Impresarul Radu Baron a făcut publice tarifele artiștilor în anul 2024. Este important de precizat că acest an este considerat unul dintre cei mai semnificativi ani din punct de vedere electoral în istoria recentă.
Radu Baron, impresarul vedetelor, a oferit detalii despre popularitatea artiștilor în cadrul campaniilor electorale, prezentând și tarifele acestora pentru recitaluri. Potrivit lui, cei mai doriți artiști în campaniile electorale sunt cântăreții de muzică populară.
„Mai bine merg artiștii de muzică populară, în aceste spectacole, organizate de primării, în aer liber, sau la casele de cultură. Mai doriți, în campaniile electorale, sunt, în general, Irina Loghin, Ionuț Dolănescu, Cristian Pomohaci, trupa Etnic, etc.
Sunt doriți artiștii care cântă live, nu cei care fac playback.
Nu se mai doresc vedete de carton și care se fac că mai și cântă. Se caută vocile bune. Vin mulți spectatori. Iar în provincie artiștii primesc brațe de flori.
Fiecare artist își susține recitalul obișnuit, nu este ceva deosebit, față de alte spectacole”, a declarat Radu Baron.
Radu Baron, managerul artiștilor de seamă, afirmă că tarifele percepute de aceștia în cadrul campaniilor electorale nu înregistrează creșteri semnificative față de onorariile lor obișnuite.
Baron a dezvăluit că tariful mediu pentru un recital în cadrul campaniilor electorale se situează în jurul sumei de 1.500 de euro, atingând chiar și 15.000 de euro pentru artiștii de marcă, care dispun și de o echipă dedicată.
Totodată, el a menționat că nu toți artiștii sunt dispuși să participe în astfel de evenimente, mulți alegând să refuze aceste oferte.
„Nu, nu este mai mare, așa cum se crede, pentru că nu prea mai sunt fonduri. Dimpotrivă, poate fi, uneori, chiar și mai mic. Dacă este vorba despre marii soliști de muzică populară tariful pentru un recital este de peste 1.000 de euro, undeva, ca medie, cam de 1.500 de euro.
Dar, marii artiști, care au și echipă în spate, dacă ar cânta într-o campanie electorală, ar lua și 15.000 de euro, conform tarifului lor standard. Nu toate vedetele acceptă însă să cânte în campaniile electorale, mulți refuză”, a adăugat Baron.