“Prima jumătate a anului a fost mai dificilă pentru întreaga piață de distribuție, dar credem că va recupera decalajul creat în ultimele două trimestre ale anului și ne menținem estimările inițiale anunțate, respectiv o valoare de 800 de milioane de euro”, a declarat Alexandru Gheorghiu, director comercial ABC Data Distribuție România. “Piața de electronice și electrocasnice din ţară este stabilă și estimăm o creștere de 2-3% față de anul precedent”, a adăugat Gheorghiu.
Compania care concurează Network One Distribution, controlat de Iulian Stanciu, estimează o creștere de 15-20% în valoare a coşului de cumpărături pentru produse electronice şi electrocasnice, față de anul 2013, și o medie de aproximativ 150 lei. În ceea ce privește produsele, românii preferă smartphone-urile, tabletele și televizoare cu diagonală mare.
“Obiectivul pentru anul acesta este să intrăm în primii 15 distribuitori de soluții IT din piață, iar strategia vizează în special două direcții: în primul rând ne axăm pe câștigarea cotei prin prezența noastră în magazinele de specialitate și apoi ne concentrăm pe încheierea de contracte cu vendori de top, în special pe segmentul vânzării de laptopuri. Am recrutat încă de la intrarea pe piață, iar până la jumătatea anului am ajuns la 20 de angajați. Vom continua angajările, iar numărul acestora va crește o dată cu inaugurarea depozitului și extinderea teritorială, a declarat Alexandru Gheorghiu.
Până la finalul anului compania va deschide spațiul logistic anunțat la lansare. Depozitul va avea rolul de a eficientiza capacitățile logistice, dar și de a reduce timpul de livrare către parteneri. În prezent, portofoliul oferit de ABC Data în România include peste 36.000 de produse, din cele peste 56.000 disponibile la nivel de grup, toate acestea fiind accesibile partenerilor locali prin intermediul platformei InterLink.
“Numărul de utilizatori și accesări zilnice pe platforma InterLink de pe piața locală este în continuă creștere și estimăm că vom ajunge la 2.000 de companii până la sfârșitul anului în România”, a mai spus Gheorghiu.
“În ceea ce privește business-ul online în România, acesta este în continuă creștere. Pe de o parte sunt jucătorii de top, cei care își permit dezvoltarea prin potențialul de investiții, jucătorii mid-range, care vor câștiga tot mai multă cotă de piață nișându-se, și jucătorii entry-level, care văd în online un business ușor. Toți pot beneficia de o colaborare cu ABC Data pentru că oferim instrumente de automatizare”, a încheiat Gheorghiu.
ABC Data a intrat direct pe piaţa locală după ce, în anul 2009, preluase pachetul majoritar al Scop Computers, firmă care a intrat în insolvenţă în luna aprilie 2012 pe fondul unei anchete a Fiscului într-un dosar de suspiciune de fraudă prin neplata TVA.