Ghidul antreprenorului de succes

Capital îţi oferă un ghid complet pentru orice viitor antreprenor, care răspunde posibilelor întrebări şi nelămuriri şi oferă soluţii pentru o gamă variată de probleme. Cartea, cu exemple concrete şi sfaturi ale miliardarului Donald Trump, o puteţi găsi la chioşcuri, împreună cu revista Capital, din 25 iunie

Mulţi își doresc să devină antreprenori. Să-şi deschidă propria afacere, să nu mai aibă şefi, ­să-şi organizeze timpul așa cum vor, să-şi seteze propriile lor valori şi standarde, să devină independenți financiar şi, poate cel mai important, să facă ceea ce le place. Dar nu orice reuşeşte. Crearea şi dezvoltarea unei afaceri proprii implică multă răbdare, timp, eforturi şi resurse.
Dar, poate cel mai important element, fără de care niciun antreprenor nu ar ajunge nicăieri, este o oportunitate reală. O idee profitabilă. Iar acesta este doar punctul de început, într-un proces ce implică numeroase etape. Ideile trebuie filtrate, selectate, perfecţionate, şi abia apoi puse în practică.
Principala caracteristică a unei idei de succes este valoare acesteia pentru client. Fără o nevoie a clientului ce poate fi satisfăcută de această idee şi fără o cerere pentru produsul pe care ea îl reprezintă, nu există nicio şansă de reuşită. Odată îndeplinită această condiţie, se trece mai departe la examinarea concurenţei, punerea la punct a unei strategii abile, mobilizarea resurselor, stabilirea unui plan de afaceri realist şi credibil, atragerea investitorilor şi, în final, la lansarea efectivă a afacerii.
Lucrarea conţine multe exemple concrete, metafore vizuale, concepte şi povestiri despre experienţele lui Donald Trump şi ale Trump Organization. Pe parcursul lucrării, Michael Gordon oferă drept model firmele lansate de el în domeniul alimentar, al produselor antistatice şi al turnării prin injecţie, discutând despre fazele de dezvoltare ale acestora, problemele întâmpinate, soluţiile găsite şi succesul obţinut în final. 
Autorul rezervă capitolul final vieţii antreprenoriale de după lansarea afacerii, ce trebuie organizată cu tot atâta atenţie şi planificată la fel de minuţios. Se discută despre provocările apărute odată cu dezvoltarea şi extinderea unei companii şi trecerea acesteia la următorul nivel. Astfel, cartea prezintă un ghid complet pentru orice viitor antreprenor, răspunzând posibilelor întrebări şi nelămuriri şi oferind soluţii pentru o gamă variată de probleme.

Mihaela Popescu,
redactor, Editura Curtea veche