Ghidul e-Factura a primit actualizări. Marcel Boloș anunță noutățile

În lumina îmbunătățirii sistemului e-Factura, Ministerul Finanțelor a actualizat ghidul pentru accesarea și utilizarea sistemului RO e-Factura. Acest lucru a fost posibil în urma unei colaborări strânse cu firmele de contabilitate și cu actorii din mediul de afaceri.

Contribuabilii au subliniat un aspect esențial. Este vorba despre dificultatea de a accesa sistemul în timpul lucrărilor de mentenanță efectuate în Spațiul Privat Virtual.

Drept urmare, de acum, accesul la e-Factura este posibil direct de pe pagina ANAF. Cu mențiunea că utilizatorul trebuie să fie înregistrat în SPV și să dețină un certificat digital).

„Fiecare discuție și fiecare îmbunătățire adoptată au ținut cont de nevoile semnalate de contribuabili. Avem deja o serie importantă de actualizări, din care reamintesc: A fost introdusă și funcția de autofacturare, platforma nu mai poate înregistra aceeași factură de mai multe ori, a fost introdusă filtrarea pe criterii specifice, descărcarea facturilor se poate face direct în PDF, a fost rezolvată problema zecimalelor și lista continuă.

Acum lucrăm la o aplicație simplificată pentru firmele mici care nu au un volum mare de facturi, pe care o vom lansa la începutul lunii martie.

Am spus de la bun început că sistemul este unul perfectibil și că ne-am angajat să fim flexibili și receptivi la feedback, iar toate aceste modificări demonstrează această deschidere de a face implementarea cât mai accesibilă”, a informat ministrul Marcel Boloș.

Marcel Boloș
Marcel Boloș / SURSA FOTO: Facebook, Marcel Boloș

Sistemul RO e-Factura, obligatoriu din 1 ianuarie

Obligatoriu din 1 ianuarie 2024 în relația business-to-business (B2B), implementarea sistemului RO e-Factura a înregistrat până în prezent aproximativ 40 de milioane de facturi, totalizând 397 miliarde de lei.

Este bine de știut că în cazul în care platforma națională pentru facturarea electronică RO e-Factura nu este funcțională timp de cel puțin 24 de ore, obligația de transmitere stabilită conform articolului 10 alineatul (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 120/2021 este suspendată până când sistemul este repus în funcțiune.

„Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare (n.r. de la 1 iulie sunt 5 zile calendaristice) de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.

În perioada 1 ianuarie – 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura nu se sancționează”, anunță Ministerul Finanțelor.

Vă invităm să consultați noul Ghid e-Factura, AICI.