Bateria reîncărcabilă a unui automobil electric va putea fi folosită şi după expirarea duratei de viaţă a vehiculului, pentru stocarea şi furnizarea de energie pentu uz casnic, potrivit lui Carlos Ghosn, directorul general al alianţei Renault-Nissan.
El a făcut aceste afirmaţii cu ocazia lansării în Japonia a modelului Megan Renault Sport al constructorului francez, organizată joi seară la ambasada Franţei din Tokio.
În paralel, grupul japonez Nissan a început să livreze modelul electric Leaf în Statele Unite şi Japonia, înaintea livrării în Europa, la începutul lui 2011.
Potrivit lui Ghosn, această baterie, al cărei cost de producţie este încă ridicat, va avea o durată de viaţă cam de zece ani, mai mare decât durata medie de utilizare a unei maşini. Ea va putea fi refolosită ca acumulator de energie, pentru furnizarea de curent electric atunci când este necesar într-o casă.
“Puteţi să vindeţi aceste baterii”, a adăugat oficialul, precizând că Nissan a creat o coîntreprindere cu compania de comerţ Sumitomo. “Ea va cumpăra bateriile folosite şi le va vinde celor care vor dori să le folosească pentru uz casnic”. Bateria poate fi reîncărcată noaptea şi folosită ziua, ceea ce duce la o scădere cu 50% a facturii pentru curentul electric.
Deţinut în proporţie de 45% de Renault, Nissan mizează mult pe automobilele electrice în care a investit deja peste patru miliarde de euro. El vrea să fie primul grup care comercializează în masă acest tip de automobile. Constructorii niponi Fuji Heavy Industries (marca Subaru) şi Mitsubishi Motors vând deja vehicule electrice, dar deocamdată la scară redusă.
Aleasă “Maşina anului 2011” de un juriu european, modelul Leaf îşi va face apariţia la începutul anului 2011 în patru ţări europene (Irlanda, Olanda, Portugalia şi Regatul Unit).
În Franţa, ea va fi comercializată în 2011, potrivit lui Ghosn. Producerea modelului a început la sfârşitul lui octombrie în Japonia, la Oppama (în regiunea Tokyo). Nissan speră că va asambla la Oppama circa 10.000 de vehicule până la sfârşitul lui martie 2011. Capacitatea uzinei este de 50.000 de unităţi pe an. De asemenea, asamblarea modelului Leaf va demara şi la Smyrna (Tennessee, SUA) la sfârşitul lui 2012 şi Sunderland (Anglia), la începutul lui 2013.
Constructorul nipon a înregistrat 6.000 de precomenzi în Japonia şi 20.000 în Statele Unite.
SURSA: Agerpres