La Adunarea Generală Anuală din 30 aprilie, 60,5% din acţionarii Renault cu drept de vot au sprijinit moţiunea împotriva dublării drepturilor de vot ale statului. Totuşi, nu s-a îndeplinit cerinţa privind majoritatea de două treimi (66%) cerută pentru a opri Guvernul să beneficieze de noua legislaţie ce prevede drepturi duble de vot pentru acţionarii prezenţi timp de doi ani în companii franceze. În plus, statul francez beneficiază şi de sprijinul principalului sindicat de la Renault, CFE-CGC, care sprijină intenţia statului de a-şi dubla drepturile de vot la Renault.
Înaintea votului, Guvernul şi-a majorat participaţia deţinută la Renault, de la 15% la aproape 20%. Executivul susţine că vrea să apere interesele franceze la Renault, care vrea să-şi adâncească legăturile cu Nissan. Renault a avertizat că dublarea drepturilor de vor ar putea afecta alianţa.
Carlos Ghosn le-a declarat jurnaliştilor din Japonia că alianţa dintre Nissan şi Renault este stabilă, iar operaţiunile zilnice ale Nissan nu sunt influenţate. De asemenea, şeful alianţei a explicat că Nissan a alocat suficiente fonduri pentru recentele rechemări la service.
Cei mai mari producători auto din Japonia, Toyota şi Nissan, au anunţat săptămâna trecută că vor rechema la service 6,5 milioane de maşini echipate cu airbaguri produse de Takata Corp, deşi nu au fost raportate accidente.
Firma niponă Takata este implicată în mai multe acţiuni de rechemare la service demarate de diferiţi producători auto deoarece airbagurile defecte pot exploda şi pulveriza cioburi metalice. În urma anunţului de la Toyota şi Nissan, vor fi rechemate la service din cauza airbagurilor Takata aproximativ 17 milioane de vehicule, produse de zece producători auto din întreaga lume.
Pe plan global Toyota va rechema la service aproape cinci milioane de vehicule, printre care Corolla, Vitz şi alte modele fabricate în perioada martie 2003 – noiembrie 2007, în timp ce Nissan va înlocui airbagurile a 1,56 milioane de vehicule.
De asemenea, Nissan a estimat o creştere de 14,5% a profitului operaţional în acest an fiscal, datorită deprecierii yenului şi a livrărilor solide în America de Nord. Nissan se aşteaptă la un profit operaţional anual de 675 miliarde de yeni (5,6 miliarde de dolari), în timp ce analiştii previzionează 690 miliarde de yeni.
În anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2015, profitul operaţional a urcat cu 18%, la 589,56 miliarde de yeni, în linie cu estimările analiştilor, de 587 miliarde de yeni.
Deşi vânzările auto au scăzut în Japonia, Nissan a livrat mai multe vehicule pe majoritatea pieţelor, inclusiv în America de Nord, Europa şi China. În SUA, Nissan a ajuns la o cotă de piaţă de 8,4%.
În anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2016, Nissan se aşteaptă să vândă 5,55 milioane de vehicule, în creştere cu 4,4% faţă de anul precedent. De asemenea, vânzările anuale ar urma să ajungă la 101 miliarde de dolari, un avans de 8,5% comparativ cu anul precedent.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. Cele două firme sunt într-o alianţă din 1999, când Renault a salvat de la faliment Nissan. În ultimii ani însă balanţa de putere dintre cei doi parteneri s-a schimbat, în condiţiile în care în 2014 Nissan a vândut un număr de două ori mai mare de autovehicule decât Renault şi a contribuit cu cea mai mare parte, 1,56 miliarde de euro, la profitul total de 1,9 miliarde de euro realizat de Renault. AGERPRES