Câştigurile Daimler vor fi afectate în acest an anunță producătorul auto, după ce inițial fuseseră estimate creșteri ușoare. Luni acțiunile grupului au suferit un declin de 3% la Bursa de la Frankfurt.
Daimler şi-a înrăutăţit estimarea privind câştigurile din acest an, după ce a majorat cu milioane de euro provizioanele pentru problemele legate de rechemarea în service a vehiculelor diesel, transmite Reuters.
Luni dimineaţă, acţiunile Daimler înregistrau un declin de 3% la Bursa de la Frankfurt.
În 2019, profitul înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) ar urma să fie la acelaşi nivel cu cel înregistrat anul trecut, după ce anterior producătorul auto german estima o uşoară creştere. Câştigurile vor fi afectate în special în trimestrul doi din 2019, avertizează Daimler.
Revizuirea vine ca urmare a aşteptatelor majorări ale cheltuielilor legate de „diversele acţiuni legale şi măsuri ale autorităţilor”, privind vehiculele Mercedes-Benz echipate cu motoare diesel. Provizioanele vor fi probabil majorate cu aproximativ 300 de milioane de euro, previzionează Daimler.
Un purtător de cuvânt nu a dorit să prezinte o cifră exactă a provizioanelor.
Avertismentul privind profitul vine după ce, sâmbătă, Ministerul Transporturilor din Germania a cerut Daimler să recheme în service încă 60.000 de maşini Mercedes-Benz fabricate în perioada 2012 – 2015, deoarece aveau instalate dispozitive capabile să reducă emisiile în cadrul testelor de laborator. De asemenea, autorităţile de la Berlin au anunţat că vor extinde investigaţia şi la alte modele.
Daimler şi-a înrăutăţit estimarea şi în ceea ce priveşte rentabilitatea vânzărilor la furgonetele Mercedes-Benz între minus 2% şi minus 4%, după ce anterior previzionase un indicator între 0% şi 2%.
După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul de la Berlin a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate în prezent în circulaţie în Germania.
Analiştii susţin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situaţia evitării unui accident sau a pagubelor produse motorului. În consecinţă, Guvernul german a cerut producătorilor auto să revizuiască acest mecanism.
De asemenea, Daimler a rechemat la service în mod voluntar trei milioane vehicule din Europa care încălcau standardele privind emisiile. Măsurile au fost luate pentru a reduce emisiile de oxid de azot, care provoacă probleme respiratorii, a anunţat Daimler.
Board-ul Daimler a aprobat măsuri de reducere a poluării provocate de motoarele diesel în Europa, inclusiv o investiţie de 220 de milioane de euro pentru a moderniza peste trei milioane de vehicule Mercedes-Benz echipate cu motoare diesel.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.