Gigantul hotelier american Wyndham îşi întăreşte prezenţa în România, unde va deschide primul hotel din reţeaua Days Inn. În toamna anului viitor, este aşteptată replica rivalului Hilton, care va aduce pe piaţa locală brandul Hampton. În următorii ani, investiţiile în domeniu vor depăşi o jumătate de miliard de euro.
Deja prezent în România pe segmentul hotelier de patru şi cinci stele, prin brandurile Ramada şi Howard Jonhson, lanţul internaţional Wyndham intră şi pe segmentul de trei stele, prin construcţia primei unităţi Days Inn. Hotelul, o investiţie greenfield, va fi inaugurat în toamna anului viitor în Sibiu şi va avea aproximativ 120 de camere. Până în momentul inaugurării, Wyndham va deschide, în iunie, un hotel Ramada la Oradea, alte două unităţi sub acelaşi brand fiind în construcţie în Cluj şi Piteşti. De ce a fost ales Sibiul pentru primul Days Inn? „Construcţia poate fi demarată într-un oraş secundar pentru că există deja, în Bucureşti, structura de vânzări a lanţului“, explică pentru Capital Tinu Sebeşanu, CEO al Trend Hospitality, compania de consultanţă care s-a ocupat de aducerea Wyndham în România. Tot în 2011 este preconizată deschiderea primului hotel Courtyard din România, brand aflat în portofoliul Marriott. Prima unitate Courtyard va fi situată în Capitală. Hotelul va avea 198 de camere şi va fi clasificat la patru stele, urmând ca managementul să aparţină lanţului internaţional, investiţia fiind atribuită unei companii israeliene. Nici Hilton nu se va lăsa mai prejos, preluând managementul a două hoteluri operate sub brandul Hampton. Primul va fi inaugurat în 2011 la Braşov, dezvoltatorul proiectului fiind fondul de investiţii Future Invest. Ca şi în cazul Days Inn, hotelul Hampton din Braşov va reprezenta o investiţie greenfield şi va avea 104 camere. Potrivit Adelei Cristea, directorul de marketing al Hilton, construcţia hotelului de la poalele Tâmpei va începe curând. Reprezentanţii Hilton poartă negocieri şi pentru inaugurarea altor branduri din portofoliu, dar pentru moment niciun parteneriat nu a fost finalizat.
Surse din piaţa hotelieră susţin că şi Intercontinental Hotels Group negociază readucerea pe piaţă a brandului Holiday Inn. Prezent cu o singură unitate în Capitală, Radisson Blu, Carlson Hotels Worldwide intenţionează să îşi aducă pe piaţa locală cel de-al doilea brand, Park Inn. De asemenea, omul de afaceri clujean Arpad Paskani a anunţat construcţia unui hotel sub brandul Sheraton, însă rămâne de văzut dacă proiectul se va materializa. „Un proces de afiliere durează opt-nouă luni din momentul în care ţi-ai exprimat dorinţa de afiliere şi ai o proprietate care îndeplineşte standardele lanţului. La noi, 99% din proprietăţile care vor să se afilieze nu pot realiza asta din cauză că nu îndeplinesc standardele“, spune Sebeşanu.
Se înmulţesc hotelurile scumpe
Potrivit unui studiu al companiei de consultanţă Kohl&Partner, în România sunt prevăzute a fi deschise, în următorii doi-trei ani, aproximativ 40 de hoteluri noi, volumul investiţiilor depăşind 580 de milioane de euro. Aceasta ar conduce la o creştere cu 4% a numărului total de hoteluri din România. Majoritatea construcţiilor noi vor fi de patru şi cinci stele, doar opt dintre acestea urmând a fi construite pe segmentul low budget.
În România, 99% din proprietăţile care vor să se afilieze nu pot realiza acest lucru din cauză că nu îndeplinesc standardele.
Tinu Sebeşanu, CEO Trend Hospitality
Noi inaugurări
1.104 hoteluri sunt în prezent operaţionale în România. Dintre acestea doar 40% intră în categoria unităţilor low budget (două-trei stele). Pe acest segment, doar Accor, prin brandul Ibis, este prezent pe plan local.
Aterizare la Sibiu
Days Inn face parte din portofoliul lanţului hotelier Wyndham, prezent deja pe piaţa locală cu alte două branduri, Ramada şi Howard Johnson. La nivel mondial, în 2009, Wyndham a avut venituri de 3,8 miliarde de dolari.
Back in Romania
Holiday Inn este brandul aflat în portofoliul Intercontinental Hotels Group, prezent deja în România cu hotelurile Intercontinental şi Crowne Plaza. La nivel mondial, brandul Holiday Inn este în plin proces de relansare atât la nivelul imaginii, cât şi în ceea ce priveşte calitatea serviciilor.
Hampton la Braşov
Hampton este unul dintre brandurile care fac parte din portofoliul Hilton, prezent deja în România cu un hotel sub acelaşi nume. Al doilea brand din portofoliul grupului, Double Tree, a ales Oradea pentru prima sa unitate locală. La nivel internaţional sunt peste 1.600 de unităţi Hampton.
Courtyard de Bucureşti
Extinderea lanţului Marriott în România se face printr-un nou brand, Courtyard. Unitatea de cazare va fi în Bucureşti, urmând a fi clasificată la patru stele. La nivel internaţional, Marriott deţine peste 800 de hoteluri Courtyard, în peste 28 de ţări.