Comisia Europeană testează măsurile anti-dezinformare înaintea alegerilor din Germania

Comisia Europeană a invitat Facebook, TikTok, X (fostul Twitter) și alte platforme de social media să participe la un „test de stres” programat pentru 31 ianuarie.

Testul urmărește să evalueze măsurile luate de giganții digitali pentru a combate dezinformarea în perioada premergătoare alegerilor din Germania de luna viitoare, transmite Reuters.

Care este scopul acestui test

Testul este organizat în conformitate cu Legea serviciilor digitale (DSA) și va analiza capacitatea companiilor de a gestiona scenariile care ar putea favoriza răspândirea dezinformării.

Printre platformele invitate se numără Microsoft, TikTok, LinkedIn, Google, Snap, Meta și X. Aceste companii vor trebui să demonstreze că dispun de măsuri adecvate pentru a reduce riscurile pe platformele lor.

Un purtător de cuvânt al UE, Thomas Regnier, a explicat scopul acestui test lansat de Comisia Europeană.

„Testul de stres analizează scenariile potențiale în care intră în joc DSA și verifică împreună cu platformele modul în care acestea ar reacționa la aceste scenarii”, a declarat Thomas Regnier, în cadrul unei conferințe de presă.

TikTok a confirmat deja că va participa la test, în timp ce alte companii, inclusiv Meta și Alphabet, nu au dat încă un răspuns oficial.

Social media
SURSA FOTO: Dreamstime

Organizarea și importanța testului

Pentru a asigura o evaluare riguroasă, au fost invitați să participe la test ofițeri superiori și specialiști din cadrul companiilor, responsabili cu implementarea DSA. Acest test reprezintă o premieră pentru un scrutin național, fiind organizat în colaborare cu autoritățile germane.

Anterior, un test similar a fost organizat înaintea alegerilor pentru Parlamentul European, iar oficialii europeni au declarat că acesta a fost „foarte reușit”. De aceea, există interesul de a replica acest model pentru alegerile din Germania.

„Acesta a fost foarte reușit așa că există dorința ca acest lucru să fie făcut împreună cu autoritățile germane”, a spus el.

Testul anunțat de Comisia Europeană se va desfășura cu ușile închise, iar rezultatele vor contribui la îmbunătățirea măsurilor de protecție împotriva dezinformării în cadrul platformelor sociale.