Giganţii din domeniul telecomunicaţiilor intenţionează să îşi extindă puternic operaţiunile din România. IBM este noul intrat pe lista marilor corporaţii care vânează piaţa locală, cu un program ce urmează să creeze 3.000 de locuri de muncă pentru spcialiştii români.
Ministerul Comunicaţiilor, Valerian Vreme a declarat astăzi că România este pe lista ţărilor în care IBM ar putea înfiinţa un centru cu până la 3.000 de angajaţi, alăturându-se unor companii precum Oracle, care ar putea să îşi mute un centru dintr-o ţară din Africa, sau Ericsson, care intenţionează să îşi crească numărul de angajaţi din România de la 800 la 1.300 de oameni.
"Alături de alte state din zonă, România se află într-o competiţie pentru atragerea acestor companii şi, pe lângă resursele umane, infrastructura bună în domeniul telecom şi facilităţile acordate programatorilor, trebuie să aduci argumente în plus pentru atragerea lor. Ministerul Comunicaţiilor lucrează la o schemă de ajutoare de stat pentru companiile care vor să dezvolte în România afaceri în domeniul IT&C, printre beneficiarii acesteia urmând să se numere IBM, Oracle, Dell şi Ericsson", a declarat, Valerian Vreme, citat de Mediafax.
Potrivit acestuia, autorităţile române au propus IBM ca posibile locaţii pentru viitorul centru oraşele Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara.
Subsidiara locală a IBM, cel mai mare furnizor internaţional de servicii IT, are două centre în România, respectiv Global Procurement Services Group Romania Remote Delivery Center şi Application Services Global Delivery Center Eastern Europe, ambele fiind situate în Bucureşti.
Înfiinţată în 1995, IBM România a consemnat anul trecut o cifră de afaceri de 227,02 milioane de lei (53,4 milioane euro), de la 216,6 milioane de lei în 2009, şi avea peste 660 de angajaţi.
La începutul lunii aprilie, preşedintele diviziei Service a Dell, Steve Schuckenbrock, a anunţat că un miliard de dolari vor fi alocaţi în următorii doi ani pentru înfiinţarea a zece centre de date şi extinderea serviciilor pentru clienţi, astfel încât să faciliteze vânzările de hardware, software şi servicii destinate companiilor mari.