Compania Amazon.com Inc a anunţat, miercuri, că va investi suma de 100 de milioane de dolari pentru a înfiinţa o bază logistică în Turcia. Decizia gigantului american vine în contextul în care nu mai poate face faţă cererii în creştere, transmite Reuters.
Astfel, în primul an, facilitatea va crea peste 1.000 de locuri de muncă şi va sprijini operaţiunile interne şi de export ale companiilor mici şi mijlocii care vând produse pe site. Amazon este cel mai mare retailer online din lume. Acesta avea anul trecut 275.000 de angajaţi la nivel global şi în lunile următoare intenţionează să angajeze alte 55.000 de persoane.
Gigantul este una dintre puţinele companii care nu au fost afectate de criza provocată de pandemie, ba chiar și-a crescut vânzările. Oamenii au apelat la serviciile Amazon pentru diverse cumpărături, ceea ce a ajutat compania să înregistreze profituri şi venituri record.
Centrul logistic din Istanbul va fi deschis în toamna acestui an, a anunţat compania americană din domeniul comerţului electronic.
Toate librăriile fizice Amazon Books se închid
Vești de ultimă oră pentru clienții Amazon. Compania anunță că va închide toate librăriile fizice Amazon Books, precum şi magazinele Amazon 4-star şi Amazon Pop Up, care vând o varietate de produse electronice şi alte articole, transmite CNBC.
Potrivit sursei citate, decizia luată va afecta 68 de magaizne atât din SUA, cât și din Marea Britanie. În ceea ce privește data oficială la care magazinele se închid, Amazon precizează că aceasta variază în funcție de locație. Pe de altă parte, compania a mai precizat că îi va ajuta pe toți angajații afectați de această măsură să găsească noi locuri de muncă într-un alt domeniu al companiei.
Pe de altă parte, în cazul angajaților care nu vor dori să mai rămână în companie, Amazon anunță că aceștia vor primi totuși indemnizație. Înainte de anunțul oficial făcut de Amazon, Reuters scria în urmă cu ceva timp o știre despre închiderea magazinelor fizice.
Cum explică Amazon decizia luată
Acest lucru venea în contextul în care treptat, Amazon a lansat o serie de concepte concrete, de la supermarketuri la magazine cu amănuntul care oferă electronice marca Amazon, cum ar fi tabletele Fire şi difuzoarele inteligente Echo.
În același timp, magazinele 4-star, în special, au încercat să îmbine operaţiunile Amazon în magazin şi offline, prezentând produsele cele mai vândute în magazinul său web. Pe de altă parte, unitatea de magazine fizice a Amazon a avut un decalaj considerabil al afacerii sale de vânzare cu amănuntul în ultimii ani.
Mai exact, făcând o comparație cu anul 2018, adică cu un an înainte de debutul pandemiei de coronavirus, magazinele fizice, care includ magazinele Whole Foods şi Fresh, au înregistrat vânzări mult mai mici în 2021.
În acest sens, Amazon îşi reduce amprenta fizică în comerţul cu amănuntul după ce înregistrat cea mai lentă rată de creştere din orice trimestru începând din 2001. Amintim faptul că 2022 nu a început prea bine pentru gigant. În acest an, acţiunile Amazon au scăzut cu peste 8%, iar anul trecut au consemnat cea mai slabă performanţă comparativ cu celelalte mari companii de tehnologie.