Gigantul auto care va dispărea dintr-o ţără din estul Europei. Închide tot mai multe fabrici

Un gigant producător de maşini închide din ce în ce mai multe fabrici şi va dispărea definitiv dintr-o ţără din estul continentului european. Tocmai ce a anunţat că va închide încă două fabrici, de data aceasta în Rusia, prilej cu care se va retrage definitiv din această ţară. Mii de angajaţi sunt puşi acum în situaţia de a-şi căuta un alt loc de muncă.

Este vorba despre compania Ford care a anunţat că se retrage de pe piaţa auto din Rusia. Va închide două mari fabrici, una de lângă Sankt Petersburg şi cealaltă din Tatarstan. Al doilea cel mai mare producător auto din SUA a închis şi cea mai veche fabrică din Brazilia.

Capacitate totală de producţie a fabricilor din Rusia ale Ford este de 360.000 de vehicule pe an. Până la sfârşitul lunii iunie toate unităţile din Rusia în care Ford produce automobile se vor închide.

Ford a anunţat că va renunţa la producerea camioanelor grele în America de Sud. În ultimul trimestru al anului trecut, Ford a înregistrat pierderi în toate regiunile exceptând America de Nord.

Ford s-a retras acum trei ani din Japonia şi Indonezia.

Compania a recurs la închiderea mai multor fabrici din cauza performanţelor sub aşteptări din ultimii ani. Cu toate acestea, va continua cu vânzarea de vehicule comerciale în Rusia.

Din cauza încetinirii economiei, a fluctuaţiilor rublei şi a problemelor geopolitice, toţi giganţii auto s-au confruntat cu scăderea profiturilor.

Citeşte şi Compania Orange riscă o amendă uriașă de la ANCOM. Cel mai grav incident înregistrat pe piața comunicațiilor electronice din România

Rusia era la un moment dat a doua cea mai mare piaţă auto din Europa şi un magnet pentru investiţiile producătorilor auto din întreaga lume. Ieşirea Ford de pe piaţa rusă vine la patru ani după ce rivala americană General Motors s-a retras din Rusia.

„Decizia reprezintă un pas important spre obiectivul Ford de a-şi îmbunătăţi profitabilitatea şi a avea o afacere mai competitivă pentru acţionarii noştri. Noua structură Ford Sollers sprijină modificarea strategiei Ford pe plan global, de extindere pe segmentul vehiculelor comerciale şi pe acele pieţe care oferă profituri mai bune la capitalul investit”, a afirmat Steven Armstrong, şeful subsidiarei Ford din Europa.

„Restructurarea va implica costuri excepţionale înainte de taxe de aproximativ 450-550 de milioane de dolari. Acestea fac parte din costurile de 11 miliarde de dolari anunţate anterior pentru restructurarea operaţiunilor din regiunile neprofitabile”, a anunţat producătorul auto american.

Gugantul auto Ford a anunţat din vreme că are de gând să elimine „mai multe mii” de locuri de muncă, că va ieşi de pe pieţele neprofitabile şi va înceta să mai producă vehicule care îi provoacă pierderi. Producătorul auto urmează un plan de relansare al cărui obiectiv este atingerea unei marje operaţionale de 6% în Europa.

CITEȘTE ȘI Cum se joacă Ministerul de Finanţe cu companiile din energie. Ce le pregăteşte acum

În prezent, al doilea mare producător auto american este presat să îşi restructureze operaţiunile din Europa, după ce rivalul său General Motors a reuşit să îşi majoreze profiturile după vânzarea mărcilor sale europene Opel şi Vauxhall către grupul francez PSA.

Ford a precizat că va încerca să iasă de pe segmentul multivan, va înceta să mai producă transmisii automate la Bordeaux (Franţa), îşi va revizui operaţiunile din Rusia şi va uni cartierele generale ale Ford UK şi Ford Credit la Dunton, Essex, Marea Britanie.

Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume.