Gigantul chinez Tencent a înregistrat primul declin din istoria sa
Tencent Holdings a înregistrat primul declin din istorie al veniturilor trimestriale, devenind cea mai recentă victimă a înrăutățirii economiei chineze.
Veniturile au scăzut cu peste 3%, la 134 de miliarde de yuani, față de o proiecție medie de 135,6 miliarde de yuani. Venitul net a scăzut cu peste 56%, ajungând la 18,6 miliarde de yuani, față de 25 miliarde de yuani estimați.
Gigantul social media și al jocurilor de noroc din China se confruntă cu o recesiune din ce în ce mai profundă în cea de-a doua cea mai mare economie a lumii, produsă de o criză imobiliară și de închideri ad-hoc ale coronavirusului de la Shanghai la Shenzhen. Incertitudinea face ravagii în afaceri, de la publicitate la cloud computing și jocuri. Alibaba Group a raportat luna aceasta prima scădere trimestrială a veniturilor înregistrată vreodată, deși rezultatele au depășit așteptările.
Chiar și înainte de turbulențele macroeconomice, gigantul industriei de internet din China se resemnase cu o nouă eră de creștere moderată, după un deceniu de expansiune în voie. Companiile precum Tencent se concentrează pe profitabilitate, în detrimentul acaparării pieței din anii trecuți, după ce o represiune guvernamentală de amploare a șters peste 1 trilion de dolari din valoarea lor de piață combinată în 2021.
Beijingul rămâne o bătaie de cap pentru Tencent
Deși autoritățile de reglementare au reînceput să aprobe jocuri în aprilie, după o pauză de câteva luni menită să reducă dependența, primul dezvoltator chinez nu a obținut încă un acord pentru niciun titlu în acest an. Deocamdată, se bazează pe vaca de muls în vârstă, precum Honour of Kings, pentru a-și stimula cea mai profitabilă afacere, în timp ce se luptă cu hituri mai noi precum Genshin Impact și Diablo Immortal.
Compania, care cândva se baza pe o rețea de investiții care cuprindea sute de firme pentru a crea oportunități și noi piețe, a semnalat încă de anul trecut că va începe să vândă participații în principalele companii chineze de internet, de la gigantul de comerț electronic JD.com la Meituan.
Având în vedere noile realități, directorii Tencent au declarat că jocurile internaționale, software-ul cloud și video WeChat vor fi principalele lor priorități strategice. Fluxul de tip TikTok din interiorul super-aplicației Tencent este cea mai recentă speranță a companiei de a contracara ByteDance, care atrage din ce în ce mai mulți utilizatori.
Segmentul fintech și al serviciilor de afaceri – care include cloud computing – este acum cel mai rapid motor de creștere al Tencent. Dar veniturile din cloud au suferit un ușor declin după ce compania a redus contractele care generau pierderi și s-a aventurat în servicii dincolo de infrastructură, au declarat directorii în luna mai.
Tencent mizează pe un posibil viitor al tărâmului virtual al metaversului
La fel ca Meta Platforms a lui Mark Zuckerberg, Tencent își revendică un posibil viitor al tărâmului virtual al metaversului. Compania chineză și-a modernizat vechea aplicație socială QQ cu avatare 3D personalizabile și grafică Unreal Engine și angajează dezvoltatori pentru a crea titluri de tip open-world. Dar astfel de eforturi, împreună cu un ritm constant de investiții în studiourile de jocuri din străinătate, ar putea pune presiune asupra marjelor înainte ca acestea să se concretizeze, scrie Tech Central citând Bloomberg.