Inchiderea supermarketului Gima de la Prisma este prima actiune de acest fel pe o piata unde majoritatea lanturilor de retail folosesc doar cuvantul expansiune. Afacerea de la Corbeanca a grupului turc Fiba, actionarul majoritar al GimRom, a fost de la bun inceput un insucces care, in scurt timp, isi va castiga notorietatea aferenta.
Adina Popa, Marketing Manager al GimRom, a refuzat sa ofere detalii referitoare la motivul care a condus la inchiderea magazinului de la Prisma. „Intrucat mai exista anumite aspecte juridice ce trebuie clarificate, in acest moment nu putem dezvalui nimic”, a spus Popa. Surse din piata vorbesc despre pierderi de peste doua milioane de dolari. „GimaRom incearca acum sa recupereze o parte din aceste pierderi. Cu siguranta ca cele doua parti vor ajunge in final in instanta”, spun sursele citate. Se pare ca la mijloc ar fi un contract pe care fosta conducere a GimRom l-a semnat cu managerii complexului Prisma. Chiria pentru metrul patrat a fost mult mai mare chiar decat aceea platita la Bucuresti Mall.
Jose Enrique de Alvare, seful Prisma, a refuzat sa vorbeasca despre aceasta situatie.
Cifrele financiare pentru anul 2000 arata ca, la Bucuresti Mall, vanzarile Gima au fost de 19 milioane de dolari, la o suprafata de 2.500 metri patrati inchiriati. Pe sase luni ale lui 2000, vanzarile Gima de la Prisma au fost de doar trei milioane de dolari, in conditiile in care supermarketul respectiv ocupa o suprafata de 2.840 metri patrati.
Analistul Andrei Filip de la compania de consultanta Roland Berger crede ca in cazul Prisma, „vanzarile au fost pe de o parte afectate de prezenta in imediata vecinatate a Metro Otopeni si, pe de alta parte, de lipsa unui concept unitar bine definit din punct de vedere comercial”.
Chiar daca Adina Popa contesta cu vehementa acest lucru, se pare ca Gima are probleme cu vanzarile scazute si in locatia din Iulius Shopping Centre de la Iasi. In cea de-a doua parte a anului 2000, vanzarile acestui supermarket au fost de doar 500.000 de dolari, adica doar 9,5% din vanzarile de la Bucuresti Mall.
„In cazul supermarketului de la Iasi, puterea de cumparare este mai mica decat cea de la Bucuresti. Chiria pe metru patrat este insa comparabila”, spune Andrei Filip.
Prima masura luata de actionarii GimRom a fost de a concedia intrega conducere. Adina Popa este, de altfel, director de marketing de doar o luna de zile.    

Despre Gima

Anul intrarii in Romania    1998
Numarul de angajati    439
Numar de supermarketuri    3
Metri patrati inchiriati    10.365
Vanzari nete (mil.USD in 2000)    22,4
Pierderi totale (mil.USD)    0,67
Actionari: Fiba Group     99,99%    
Sursa: FIBA